ارتش سوریه در عملیات ریف جنوبی حلب به پیشرویهای مهمی رسید.

ریف جنوبی و جنوب غربی:
در محور حدادین-وضیحی موفق شد روستای راهبردی وضیحی که از پایگاههای مهم مسلحین در اون منطقه بود به علاوه چند تا از بلندیهای اطراف از جمله تل حویز در جنوب و تل الصنوبرات در شمال غرب وضیحی رو پاکسازی کنه. در محور وضیحی احتمالا ارتش به سمت قراصی پیشروی می کنه.
تنها پاتک نیمه موفق دیروز مسلحین در عبطین بود که مزارع عبطین رو  تصرف کردند و وارد قسمتهایی از عبطین شدند که ارتش اونها رو به محیط روستا برگردوند. در این محور اگر ارتش موفق به تثبیت عبطین و عقب راندن مسلحین بشه و متعاقب اون روستای السابقیه رو آزاد کنه، خط اول دفاعی مسلحین در این منطقه هم به طور کامل شکسته میشه.
در محور ملیحه-بلاس منابع ارتش از آزاد سازی روستای بلاس خبر میدن که هنوز تایید شده نیست. در اون محور ارتش اگر بلاس و شغیدله رو آزاد کنه به الحاضر میرسه.
 در الحاضر یکی دیگر از پایگاههای مهم مسلحین در ریف جنوبی حلب، نیروهای ارتش آزاد اعلام کردند که مظنونین به همکاری با ارتش سوریه از جمله "ابو رقیه" را اعدام کردند. صفحات معارضین دیروز از خروج دسته جمعی حداقل 40 هزار نفر از اهالی روستاها و مناطق ریف جنوبی حلب به سمت مناطق امن خبر دادن.
در محور خان طومان ارتش امروز بلندی راهبردی تل المحروقات مشرف بر خان طومان و یکی دو بلندی دیگه اطرافش رو آزاد کرد تا فشار بر این روستای راهبردی هم بیشتر بشه.

ریف شرقی-کویرس:
در کویرس ارتش بعد از اینکه در روزهای اخیر تل نعام،الناصریه، البقیشه و الحویجنه رو آزاد کرد، الان در حال فشار بر روی قصیر الورود، الدکوانه، الحلبیه و تل سبعین هست.
در حملات هوایی و درگیریهای دیروز هم النصره 5 نفر از فرماندهان ارشد و بارزش رو فقط در 24 ساعت از دست داد:
سنافی_النصر
عبدالملک_الجزراوی
أبو_یاسر_المهاجر
أبو_عزام_الجداوی
القائد_جراح

نقشه با کیفیت بهتر : http://s2.img7.ir/PhV19.jpg