پس از پیشروی اصلی که دو روز پیش توسط نیروهای عراقی در محور پل ژاپنی-صقلاویه صورت گرفت، این دو روزه صرف پیشروی در محورهای دیگه و همچین تثبیت خط صقلاویه شده است..

لزوم امنیت عقبه نیروها برای مرحله بعد عملیات، در دو منطقه الکرمه و صقلاویه تنها علتی هست که باید به این دو منطقه نگاه ویژه داشت.البته باید بدونید در محور سد فلوجه و روستای حلابسه (که محورهای جنوبی هستن) این پشتگرمی به علت وجود پادگانهای فلوجه و حبانیه که در دست نیروهای ما هستن تامین شده..

در محور الکرمه که الان چندین ماهه کار در اون گره خورده، این دفعه فرماندهان علاوه بر حمله از شمال، از جنوب هم سعی در قطع کردن خطوط پشتیبانی دارن که تقریبا موفق هم شدن و کارخانه گچ الان در دست ماست و داعش هم البته بدجور اون رو میکوبه..

نقشه ای که مشاهده می کنید با کم بینی پیشروی ها رسم شده و سعی کردم فقط اونجاهایی که مطمئنم دست نیروهای مردمیه رو قرمز پر رنگ نشون بدم وگرنه مثلا بعضی منابع، روستای الکرمه و مناطق جنوبی اون رو کاملا در اختیار نیروهای عراقی نشون دادن..نکته دیگه ای هم که وجود داره اینه که شاید بپرسید چرا از اطلاعات ادمین MHMD استفاده نمیکنم. اونم به این دلیله که به علت رصد نقشه ها توسط نیروهای داعش و البته نکات امنیتی که خود ادمین MHMD رعایت میکنه، ترجیح میدم از اطلاعات دقیق که ممکنه جون نیروها رو به خطر بندازه رو منتشر نکنم و فقط از منابع عمومی استفاده کنم..

فعلا درگیرهای نزدیک در قسمت های شمالی ادامه داره.

نقشه با کیفیت بالاتر : http://www.mediafire.com/download/riz4dmrt8h0ondu/Fallujah-9%2Cjune%2C2015.jpg