فوعه و کفریا:

دیروز عصر مدافعین شهرکهای محاصره شده ، هجوم سنگین مسلحین جیش الفتح و النصره را از محور دیر الزغب دفع کردند.برای اولین بار مدافعین از موشک "فیل" برای هدف قرار دادن مسلحین استفاده کردند که به هلاکت بیش از 10 فرد مسلح انجامید.

مساحت فوعه و کفرایا بیش از 250 بار مورد اصابت موشکها و خمپاره های مهاجمین قرار گرفت که تعدادی از شهروندان شهید و زخمی شدند.

اسامی تعدادی از شهدای اخیر:
1-السیدة هدى محسن زوجة السیدممدوح حاج موسى.
2- السید محمد حاج موسى.
3-الأستاذ حسین أحمد شاقول.
4-السید جعفر عباس طحان.
5-السیدة نور الدین عباس طحان.
6- المجاهد صادق حمادة عود.
7-المجاهد نبیل العبد.
8-حسین محمد زین حمد
9-مصطفى اسماعیل شیخ
10-وجیه حمدو حمد

u8vsmhe1jk41swg5gb13.jpg

همچنین دیروز تعدادی از جوانان اهل الفوعه و کفریا ساکن دمشق در مسیر فرودگاه بین المللی دمشق تجمع کرده و خواستار مسلح شدن و اعزام به شهرکهای خود جهت مقابله با حمله مسلحین شدند. (عکس در تصویر پایین)

eml9ptxrzmwf9y85zovh.jpg

 

نبل و الزهرا:

مسلحین مایر و بیانون با 150 موشک گراد نبل و الزهرا را هدف قرار دادند که به شهادت 1 نفر و زخمی شدن 7 نفر دیگر از شهروندان انجامید. در مقابل نیروهای مردمی نبل هم مقر گروههای مسلح در اطراف نبل را بمباران کردند.

سویداء:

ارتش سوریه حمله سنگین دیروز عصر مسلحین به فرودگاه نظامی ثعله را دفع کرد. در ابتدای حمله مسلحین موفق به تصرف تلة شیخ حسین شدند که ارتش 27 ژوئن تصرف کرده بود. اما پس از ساعاتی زیر آتش سنگین توپخانه ارتش ناچار به عقب نشینی از آن شدند.

زبدانی:

مسلحین در برخی مناطق شرقی آرایش هجومی گرفتند و ادعا کردند 4 ایست ارتش در کوههای شرقی زبدانی را تصرف کرده اند که خبر هنوز تایید نشده. منابع ارتش با رد ادعای مسلحین،ادعای دفع کامل حمله آنان به مواضع کوههای شرقی و کشتن 5 نفر به نامهای علی شبلی،وسیم عاشور،رامی الزغبی،عبد العلی کمال الدین و محمد فواز العر را دارد. دیروز مسلحین اسامی 56 کشته خود در زبدانی را اعلام کردند.
خبر جدید از زبدانی: ارتش سوریه اعلام کرده که پس از درگیریهای شدید با مسلحین موفق شده بر سهل زبدانی،مسیر بردی و تمام ورودی های جنوبی زبدانی مسلط بشه. منتظر اخبار تکمیلی هستیم.

غوطه شرقی:

زهران علوش فرمانده جیش الاسلام و شیخ ابوعاصم رهبر النصره در غوطه شرقی برای ترک مخاصمه توافق کردند. (توافقنامه در زیر)

60lwsh.jpg