این دو سه روزه جبهه های درگیری در سوریه آروم بوده و غیر از چند تغییر کوچک اتفاق چندان ویژه ای نیفتاده .. خلاصه ای از این اتفاقات رو میتونید در زیر مطالعه بفرمایید .

ریف حمص:
در آرامش نسبی که بر اکثر جبهه های سوریه حاکم هست، ارتش سوریه به کمک نیروهای مقاومت و پشتیبانی هوایی مناسب روسها در ریف شرقی و جنوب شرقی حمص در حال پیشروی هست.
در ریف شرقی نیروهای ارتش و مقاومت ارتفاعات الهایل واقع در جنوب غرب تدمر رو از داعش گرفتند تا به 5 کیلومتری غرب تدمر برسند و با توجه به در اختیار داشتن ارتفاعات غربی اشراف آتش مناسبی روی شهر داشته باشند. این پیشرویها زمینه حمله نهایی به تدمر رو در آینده برای ارتش سوریه فراهم می کنه.
در ریف جنوب شرقی نیروهای ارتش بعد از آزادسازی حدث موفق شدند ارتفاعات جنوب مهین و همچنین انبارهای تسلیحات متروک مهین را آزاد کنند و کم کم شبه محاصره ی مهین و حوارین رو از سمت شمال و غرب کامل کنن. انتظار میره به زودی حمله زمینی ارتش برای گرفتن ابو فرج، حوارین و مهین آغاز بشه.
با توجه به توپوگرافی مناطق شرقی و جنوب شرقی حمص که باز و بیابانی و عاری از عوارض طبیعی مانند کوههای نامنظم و درخت هست، دواعش تبدیل به اهداف مناسبی در مقابل بالگردهای روس شدن و همین مساله باعث شده تلفات خیلی سنگینی متحمل بشن.
 اهمیت نبردهای این مناطق از سوریه یکی به دلیل نزدیکی مهین و قریتین به بزرگراه بین المللی دمشق-حمص و دیگری نزدیکی تدمر به چاههای نفت شرق حمص و همچنین فرودگاه نظامی مهم تیاس هست.
ضمن اینکه در صورت آزادسازی مهین، قریتین و تدمر دواعش ناچار به دهها کیلومتر عقب نشینی میشن و مساحت قابل توجهی از خاک سوریه شامل صدها کیلومتر مربع آزاد خواهد شد.
نقشه با کیفیت : http://s3.img7.ir/eCsCE.jpg


ریف حلب:
ریف شمالی حلب: با افزایش فشار بر داعش در جبهه جنوب شرقی حلب، دواعش بعد از درگیری مختصری نیروهاشون رو از دو روستای حرجله و دحله عقب کشیدند .این دو روستا نزدیک مرز ترکیه به دست مسلحین افتاد.
ریف جنوب شرقی حلب: نیروهای ارتش در فرودگاه کویرس موفق شدند روستای جمیلیه و همچنین ایستگاه قطار در جنوب فرودگاه کویرس رو از دواعش پاکسازی کنند. دواعش در جواب به سمت ایستگاه و روستای کصیص(کرکیز) خودروهای انتحاری فرستادند که پیش از رسیدن به هدف منهدم شدند.
غرب حلب: حمله سنگین مسلحین به جمعیة الزهرا و فامیلی هاوس از محور بحوث علمیه توسط ارتش دفع شد.
ریف جنوبی حلب: حمله سنگین دیشب مسلحین از خان طومان به سمت مواضع ارتش در شمال شرقی خان طومان توسط ارتش دفع و تلفات سنگینی به مسلحین وارد شد.