جنوب شرق حلب:

ارتش سوریه دیروز تونست بقیه ی روستاهای بین مغیرات و رسم النفل شامل شلاله کبیره، شلاله صغیره، الراهب و جوخا رو پس بگیره و مسیر حلب به خناصر تقریبا به قبل از حمله ی داعش برگرده.

از اون طرف داعش در جنوب اثریا به تل حمام و روستای حمام حمله کرد و با تصرف اون منطقه، حالا مسیر اثریا-خناصر در نقطه ی حمام قطع شده.

(نقشه برادرمون حمزه سلیمان در تصویر)

قطعا ارتش به زودی این نقطه رو پس میگیره اما این تحرکات ایذایی و بزن درروی دواعش هدفش بر هم زدن تمرکز ارتش و حمله به منطقه ای دیگه هست که واقعا هم جواب داده و اونها دیروز حمله سنگینی به ریف شرقی سلمیه داشتن.

شرق حماه:

همون طور که در خبر قبل گفتیم داعش دیروز حمله ناگهانی به ریف شرقی سلمیه از جمله روستاهای بری، مفکره غربی، طیبه و همچنین ایست بازرسی البطاط در شرق سلمیه داشت و تونست برخی از این مناطق از جمله طیبه و مفکره رو موقتا اشغال کنه.

امروز با پاتک ارتش و دفاع وطنی (سلمیه دفاع وطنی قدرتمندی داره) به عقب رونده شد و بیشتر این مناطق از جمله طیبه مجددا تحت کنترل ارتش قرار گرفت. درگیریها به صورت منقطع ادامه داره و دواعش سعی می کنن با فرستادن انتحاری آرایش تهاجمی خودشون رو حفظ کنن.

شمال رقه-تل ابیض:

دیشب حدود ساعت ۱۱ دو گروه از دواعش به شهر تل ابیض و شهرک سلوک واقع در شمال رقه حمله کردن.

گروه اول از مرزهای ترکیه به روستاهای اطراف و مرکز شهر حمله کردند. گروه دوم از جنوب و از سمت شهرک سلوک به سمت تل ابیض هجوم بردن.

هنوز درگیریها برای عقب راندن دواعش ادامه داره.

غرب حلب:

نیروهای ارتش و مقاومت دیروز تحرکاتی از سمت طاموره به طرف جبل قبطان و روستای شیخ عقیل داشتند که این حمله توسط مسلحین دفع شد.این محور با توجه به مرتفع بودن مناطق و عدم وجود مناطق مسکونی میتونه محور مهمی برای پیشرویهای آتی نیروهای مقاومت باشه. فقط حرکت نور الدین زنکی در این درگیریها ۱۲ نفر از نیروهاش رو از دست داد.

جبهه النصره در درگیریهای دیروز در کنار گروههای مسلح محلی ارتش آزاد نقش اساسی در دفع هجوم نیروهای مقاومت داشت.