الفوعه و کفریا:

جبهه «اتحاد اسلامی لاجناد الشام» با صدور بیانیه ای با عنوان معرکه ی «لهیب شمال» برای کمک به غوطه های دمشق، رسما عملیات متهورانه ی شلیک روزانه بیش از ۱۰۰ خمپاره به سمت شهروندان محاصره شده ی فوعه و کفریا رو کلید زد!

این در حالی هست که اوضاع انسانی در این دو شهرک به شدت وخیم شده و ایستگاه آب رسانی هم به دلیل نبود سوخت کاملا از فعالیت بازایستاده..افراد زیادی به خصوص کودکان به بیماری سخت مننژیت مبتلا شدن و تروریست های مسلح اجازه ی ورود هیچ گونه موادغذایی و دارویی رو به شهرکهای محاصره شده نمیدن.

شرق ادلب-ابو ظهور:

مثل اینکه حمله ی داعش به فرودگاه محاصره شده ی کویرس، النصره رو هم به هوس تصرف فرودگاه ابوظهور انداخته.سنگین ترین و بی سابقه ترین حمله النصره به این فرودگاه امروز انجام شد و مسلحین موفق شدند در ابتدا روستای تل سلمو و بخشهایی از اطراف فرودگاه رو در اختیار بگیرن. اما با بمباران شدید جنگنده ها و مقاومت مدافعین موفق به حمله به حصارهای فرودگاه نشدند و از محیط فرودگاه عقب نشینی کردند. برخی رسانه های مخالفین ساعتها در مورد تصرف کامل فرودگاه و کشتن دهها سرباز ارتش خبر دادن که خبر کذب بود.

شرق حلب-کویرس:

داعش در حملات دو روز قبل خط دفاعی اول دفاع از فرودگاه که دیواره های غربی فرودگاه بودند رو تا حد زیادی تخریب کرد و هر بار با تعداد نفرات و انتحاریهای بیشتر و شیوه ای متفاوت به سمت فرودگاه حمله می کنه.با توجه به اینکه صدها دانشجوی نظامی در حال حاضر در فرودگاه محاصره هستند در صورت سقوط فرودگاه فاجعه ای عظیم مانند فاجعه اسپایکر رخ خواهد داد و صدها سرباز به دست داعش ذبح خواهند شد.باید ببینیم ارتش موفق میشه به نحوی این سربازان رو نجات بده یا خیر..

دمشق:

حملات خمپاره ای دو روز اخیر مسلحین از غوطه شرقی به دمشق و زندان عدرا حداقل ۲۵ کشته و بیش از ۶۰ زخمی بر جای گذاشت..در خونبارترین حمله آنها زندان عدرا را زمان ملاقات خانواده های زندانیان خمپاره باران کردند که بر اثر آن ۱۱ نفر از شهروندان کشته شدند. علوش با خمپاره باران های مناطق مسکونی دمشق ۲ هدف رو دنبال می کنه:۱-کشتار شهروندان دمشقی و ایجاد حس ناامنی در پایتخت ۲- تحریک ارتش به پاسخ از طریق نیروی هوایی و مظلوم نمایی با پنهان شدن پشت خون غیر نظامی های قربانی بمباران هوایی ارتش