سوریه-قنیطره:

در حملات دو روزه ی هواپیماهای اسراییلی به مواضع ارتش سوریه در قنیطره و قلمون 14 نقطه مورد حمله قرار گرفتند. این حملات شدیدترین حملات هوایی اسراییل به مواضع ارتش سوریه از ابتدای جنگ داخلی این کشور بوده. ارتش اسراییل در بیانیه ای این حملات رو در پاسخ به 4 موشکی دونست که جهاد اسلامی فلسطین به جولان و الجلیل به ادعای اسراییل از داخل خاک سوریه شلیک کرده. بر خلاف حملات قبل که به بهانه ی حضور حزب الله در اطراف جولان صورت گرفت، برای اولین بار در بیانیه اسراییل اسمی از حزب الله برده نشد.

بخشی از بیانیه

در حالیکه مسلحین همیشه در بیانیه هاشون اسراییل رو در کنار ایران عامل کشتار مسلمین! و دشمن اصلی خودشون ذکر می کنن، این بار بی پرده تر از قبل از حملات هوایی اسراییل به ارتش سوریه حمایت کردند.

احمد فواد نجم شاعر شهیر و فقید مصری جمله جالبی داره که در مورد مخالفین سوری صدق می کنه:" آن کسی که از حمله اسراییل به سوریه خوشحال هست چون نظام اسد رو دوست نداره مانند شخصی هست که مادرش رو ول میکنه بهش تجاوز کنن تا از پدرش انتقام بگیره"

ریف شرقی حلب:

در حالی که ارتش سوریه در سهل الغاب و بقیه جبهه ها درگیر جنگ با بقیه مخالفین هست. داعش در سه جبهه ی حمص(قریتین-مهین)، فرودگاه کویرس و دیرالزور در حال تنگ کردن عرصه بر ارتش سوریه هست.

در شمال شرق سفیره داعش بعد از درگیری های سنگین موفق شد بعد از تل ریمان روستای الصالحیه رو هم از ارتش پس بگیره. آخرین حمله سنگین داعش به فرودگاه کویرس هم دیروز به سختی توسط نیروهای ارتش دفع شد. در این دو سه هفته چندین حمله سنگین به فرودگاه کویرس انجام شده که حداقل 50 نفر کشته روی دست ارتش گذاشت. تلفات داعش هم سنگین بوده با توجه به استحکامت زیاد فرودگاه اما قطعا باعث نمیشه دست از تصرف کویرس بکشن.

حمص:

خبرهایی از انضمام تعداد زیادی از افراد محلی از اهالی مناطق شرقی استان حمص از جمله اهالی قریتین به داعش برای حمله نهایی به مهین هست. حملات داعش به سمت مهین همچنان ادامه داره.