سهل الغاب:

همانطور که انتظار میرفت پاتک مسلحین از دیشب در محور قرقور-مشیک شروع شد و فقط در این محور با موشکهای تاو دو تانک و یک نفربر ارتش منهدم شدند که فیلمهاشون هم منتشر شده.هنوز مشیک دست ارتش هست و درگیری بر سر اون ادامه داره.

ارتش این بار با شدت بیشتری مواضع و خطوط امداد مسلحین رو در زیزون و مناطق اطراف بمباران کرده تا مانع از شکل گیری جبهه ی هجومی اونها بشه.همچنین با زیر نظر گرفتن مسیرهای امداد،کاروان نظامی که از درکوش به سمت جسرالشغور و به هدف سهل الغاب در حرکت بود توسط جنگنده های ارتش دنبال و منهدم شد.

هنوز مسلحین مثل دفعه قبل جبهه های متعددی باز نکردن،که در صورت باز شدن جبهه ها ارتش به خصوص از سمت مناطق کوهستانی مشرف بر غرب سهل الغاب و محور سرمانیه-بحصه مشکلات عدیده ای خواهد داشت.

حومه دمشق-حرستا:

حمله ی دیشب مسلحین به اداره ی مرکبات حرستا مجددا توسط ارتش دفع و ۲۱ نفر تلفات روی دست مسلحین گذاشت. ساختمانهایی که در حمله قبلی تصرف کرده بودند هم به دست ارتش افتاد.

درعا:

منطقه ی لجاة:نیروهای ارتش موفق شدند روستای التبه جنوب شهرک لجاة در منطقه ی تحت محاصره ی لجاة رو آزاد و فشار برروی این شهرک رو بیشتر کنن.

شهر بعث:حمله ی مسلحین به شهر بعث توسط ارتش دفع شد.

حسکه-قامشلو:

انفجار بمبی در میدان صنعت قامشلو نزدیک مقر نیروهای ی پ گ تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

حمص-فرودگاه T4:

داعش حملاتش به سمت فرودگاه راهبردی T4 رو شدت بخشیده و این دفعه با خودروی انتحاری قصد نزدیک شدن به حصار فرودگاه رو داشتن که خودرو توسط موشک ضد زره ارتش منهدم شد.

حمص-تدمر:

اعدام دکتر خالد الاسعد باستان شناس مشهور سوری که ۵۰ سال ریاست فرهنگی تدمر رو به عهده داشت، به جرم ارتداد و همکاری با حکومت سوریه به دست داعش.