ریف دمشق-داریا:

مسلحین دیروز برای ادامه ی عملیات "لهیب داریا" بیانیه دادند.هفته گذشته مسلحین با کمک مسلحین معضمیة الشام و تجهیزاتی که از طریق تونل به دست آوردند به منطقه ی جمعیات در شمال داریا حمله و بخش بزرگی از اون رو تصرف کردند. اهداف مسلحین تصرف کامل منطقه جمعیات،رسیدن به دیواره های فرودگاه نظامی مزه و قطع خط امداد ارتش بین مزه و معضمیة الشام هست. در حال حاضر مسلحین با مرز فرودگاه کمتر از ٢٠٠ متر فاصله دارن و خطر این فرودگاه راهبردی ارتش رو تهدید می کنه.

غوطه شرقی:

بعد از نقض مصالحه توسط مسلحین در حرستا درگیریها در غوطه شرقی شدت گرفت. ارتش موفق شد حمله مسلحین به اداره ی مرکبات رو دفع کنه و تلفاتی به مسلحین "اتحاد الاسلامی لاجنادالشام" رقیب جیش الاسلام در غوطه شرقی وارد کنه.

بعد از این حمله ،مسلحین اقدام به خمپاره باران ضاحیة الاسد و محله های مجاور در دمشق کردند که خسارات جانی و مالی در پی داشت.در پی این حمله جنگنده های ارتش به تلافی خمپاره باران دمشق، عربین و دوما را موشک باران کردند که متاسفانه یکی از موشکها به بازار دوما اصابت و بیش از ١٠٠ نفر که غالبا غیرنظامی بودند را به کام مرگ فرستاد.

این چرخه ی کشتار با حملات خمپاره ای دیروز مسلحین به لاذقیه و محرده هم ادامه داشت و عده ای از شهروندان هم در این دو شهر کشته و زخمی شدند.

حمص:

داعش در جبهه ی چاه های نفتی جزل و همچنین جبهه ی مهین آرایش هجومی داره و همچنان به سمت مواضع ارتش حمله می کنه. مهین فوق العاده راهبردی هست و در صورت سقوط خطر قطع شاهراه حیاتی دمشق-حمص به دست داعش وجود داره.