سهل الغاب:

ارتش سوریه از ساعت 5 عصر دیروز عملیاتی برای تامین امنیت خطوط امداد خودش در سهل الغاب تدارک دید که با آتش سنگین توپخانه و نیروی هوایی توانست روستاهای منصوره و خربه ناقوس رو به علاوه تل منصوره و تل مقالع پس بگیره. امروز ظهر ارتش موفق به تثبیت مواضع خودش در این مناطق شد و احتمالا به سمت حاکوره،تل خزرم و روستای قاهره پیشروی کنه.

مناطقی که 2 روز پیش ارتش از دست داد بسیار استراتژیک تر از مناطقی بودن که الان در حال پیشروی در اون هست. یکی به دلیل این که ارتفاعات راهبردی و مشرفی که در دست داشت به راحتی بر تمام حرکات مسلحین مسلط بود و دیگر این که با تسلط بر فریکه بخشی از بزرگراه M4 بین ادلب و لاذقیه رو مسدود کرده بود که با سقوط فریکه الان کاملا در دست مسلحین هست.
روند حرکتی ارتش در این منطقه در ماههای اخیر به گونه ای بوده که جزء جزء مناطق رو به سختی در طی چند هفته تصرف می کرده و یه دفعه در کسری از روز از دست می داده..

شمال شرق حلب:

اتاق عملیات برکان فرات (ارتش آزاد و ی پ گ) رسما اطلاعیه پاکسازی شهر صرین از داعش رو صادر کرد.

قنیطره:

حمله پهپادهای اسراییلی به خودروی حامل نیروهای محلی در عین النوریه 11 کیلومتری جنوب حضر باعث شهادت 3 نفر به اسامی نادر جمیل الطویل،وسیم عادل بدریة و مهند سعید برکة شد. گفته میشه هدف این حمله اسراییلیها سمیر قنطار از رهبران دروزی مقاومت بوده که موفق نشدند. (عکس شهدا و خودروی منهدم شده)

1234~1.jpg

12.jpg

shhyd3~2.jpg

 

 

thumb_shhyd2~4.jpg  thumb_shhyd1~3.jpg

حسکه:

این شهر تقریبا در حال پاکسازی از داعشیها هست. فقط گروههایی از نیروهایی داعش در برخ

ی مناطق حومه جنوبی مانند محله زهور در حال مقاومت هستند. خطوط امداد داعش تا چند کیلومتری شهر قطع شده و به نظر میاد نزدیک ترین مرکز تجمع داعش در نزدیک حسکه هنگ میلیبیه باشه.

حلب:

چند روز پیش انفجارهای مهیبی در کارخانه های دفاع سفیره رخ داد که چند احتمال مطرح شد. حمله جنگنده های ائتلاف غربی که سریعا رد شد، معارضین که تاکید داشتند حمله کار جنگنده های ترکیه بوده، داعش که ادعا می کرد با 25 موشک کارخانه ها رو هدف قرار گرفته و سلسله انفجارها به خاطر انفجار موشک ها بوده.. دیروز ارتش سوریه اعلام کرد آتش سوزی در چند انبار حاوی مواد اولیه باعث بروز این انفجارها شده که شعله آتش از چند کیلومتری قابل دیدن بوده.