شمال غرب استان حمص:

عملیات ارتش برای تصرف روستای عقرب و شهرک حوله موفقیت آمیز نبود و با حداقل 5 کشته (فقط در عقرب) و تعدادی اسیر و مجروح ناچار به عقب نشینی به سمت بلندیهای اطراف شدند.

در اعدام میدانی یکی از اسیران ارتش در حوله به علت تجمع مسلحین و شدت تیراندازی،یک نفر از مسلحین کشته و تعدادی هم مجروح شدن! جمع پت و مت ها جمعه :)))))

حسکه:

پاکسازی کامل نشوه شرقی به دست ارتش و نشوه غربی به دست نیروهای کرد آسایش و نیروهای آشوری-سریانی سوتورو.

ارتش امروز اعلام کرد شهرک ورزش و ساختمان های مرکز فرهنگی در جنوب حسکه رو هم از داعش پاکسازی کرده.نیروهای داعش در جنوب غربی، جنوب شرقی و جنوب شهر بین ارتش و کردها در حالت محاصره قرار گرفته اند.

اختلافات بین ارتش و کردها پس از درگیری بر سر بیمارستان شهر که به کشته شدن سرهنگ ارتش انجامید تشدید شده.

عده زیادی از اهالی شروع به بازگشت به محله های غویران شرقی و غربی،نشوه شرقی و لیلیه کردند.

شمال شرق استان حلب - صرین:

نیروهای کرد موفق شدند داعشیها رو در صرین محاصره کنند. درگیریها در محیط شهر به شدت ادامه داره.به احتمال زیاد به زودی خبر پاکسازی صرین از داعش منتشر میشه.

شرق حمص:

در غرب تدمر ارتش سوریه و متحدین در جدیدترین پیشروی ها توانستند مدرسه رانندگی و مزارع اطراف رو پاکسازی کنند. داعش هم به سمت فرودگاه T4 هجوم برد که همچنان درگیری های پراکنده در چند کیلومتری فرودگاه ادامه داره. منابع ارتش رسیدن داعش به محیط فرودگاه رو تکذیب کردن.

دیرالزور:

از بامداد امروز درگیری سنگینی بین ارتش سوریه و داعش در جبل ثرده،اطراف فرودگاه دیرالزور،منطقه حویجة المریعیه و حویجة الصکر و روستای جفره در گرفت که ارتش و عشایر در جفره پیشروی مختصری داشتند و بر تعدادی از مراکز و ساختمان های داعش مسلط شدند. ارتش با کمک جنگنده های ارتش که 25 بار جفره و حویجة الصکر رو هدف قرار دادند، در صدد دفع پاتک سنگین داعش برای تصرف مواضع از دست رفته هست.

حمص:

120نفر از افراد مسلح اهل الرستن،تلبیسة،دیر بعلبة،الحصن ،القصیر و تعدادی از محلات حمص با تحویل سلاح جهت بررسی اوضاع و بازگشت به زندگی عادی به مراجع نظامی و قضایی مراجعه کردند.

قنیطره:

نیروهای مردمی و ارتش سه روز پیش موفق به گرفتن تلول کروم الحمریه در جنوب روستای حضر شدند و با دفع پاتک های مسلحین این منطقه مشرف به طرنجه و جباثالخشب رو تثبیت کردند.

سهل الغاب:

هجوم جدید مسلحین به سمت خربه ناقوس و روستای قبر فضه و استمرار درگیریها.فعلا خطوط تماس تغییر نکرده.