الفوعه و کفریا :

علی رغم این که بنا بود آتش بس ٦ روز دیگر ادامه داشته باشه،امروز مسلحین با شروع موشک باران سنگین آتش بس را نقض کردند.گمانه زنی هایی مبنی بر سکونت اهالی فوعه و کفریا در حومه ی حمص بود که با بیانیه ی دیروز در ریف قصیر جهت استقبال از مردم این دو شهرک قوت بیشتری گرفت.

هر چند با استنکاف گروههای مسلح از آتش بس عملا توافق و مذاکرات گره خورده است..به ثمر رسیدن توافق به نفع طرفین به خصوص مسلحین هست اما مثل اینکه کلا علاقه و درکی نسبت به حل و فصل مسالمت آمیز مسائل ندارند.

ریف دمشق :

مسلحین جیش الاسلام با اعلان عمومی معرکه ی "نصرة لزبدانی" آتش بس و مصالحه در حرستا را نقض کردند و از سمت اداره مرکبات به نیروهای ارتش هجوم بردند. در بسیمه هم مسلحین با نیروهای ارتش درگیر شدند..این تلاش ها با هدف به شکست کشاندن مذاکرات و کاهش فشار روی مسلحین زبدانی انجام گرفت.

شمال حلب :

داعش پس از نبرد خونین با گروههای مسلح در شمال حلب موفق شد روستای تلالین در شمال مارع را تصرف کند و فشار بر شهر مارع یکی از سه پایگاه مهم مسلحین در شمال حلب را افزایش دهد.عدم انجام حتی یک حمله هوایی از سوی ترکیه به نیروهای داعش سبب شده مسلحین ، ترکیه را متهم به خیانت به خود کنند.

حلب :

دومین حمله سنگین داعش به فرودگاه تحت محاصره ی کویرس هم تا اینجا دفع شده..شرایط برای مدافعین فرودگاه خطرناک هست و احتماد تکرار سناریوی فرودگاه طبقه وجود داره..

سهل الغاب :

مسلحین از دیروز تحرکاتی برای شروع حمله جدید به سهل الغاب داشتند و شهر جورین را از قلیدین و جب الاحمر با ٧٠ موشک و خمپاره هدف قرار دادند.ارتش سوریه در جواب چند حمله هوایی را در روستای الشریعه ترتیب داد. بازدید چند روز پیش ماهر اسد فرمانده لشکر ٤ زرهی از جورین،اهمیت این منطقه ی راهبردی رو برای ارتش و دولت سوریه نشان میده..

حماه :

جیش النصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد برای شکستن محاصره ی زندان حماه که ادعا میشه بخشی از اون رو زندانیان تصرف کردند به مواضع ارتش در حوالی زندان حمله خواهد کرد..

برخی منابع وابسته به دولت اخبار مربوط به تشنج و تصرف زندان به دست زندانیان رو رد کردند و در جواب عکسهای بازدید چند روز پیش خانم وزیر نساجی از صنایع دستی زندانیان حماه رو منتشر کردن

ادلب-بنش :

عباس زیوانی همان کودکی که شعر "بالذبح جیناکم بلا اتفاقیه" را در بنش برای تکفیریها خطاب به شیعیان و علویها می خواند دیروز در روستاهای اطراف بنش کشته شد..هر چند تکفیریها با افکار مسمومشان روح این طفل معصوم رو مدتها پیش کشته بودن