شمال لاذقیه:

ارتش سوریه برای سومین بار طی هفته های اخیر بلندی راهبردی جبل زاهی، برج زاهی و برج فرانسوی رو در ریف شمالی لاذقیه نزدیک مرز ترکیه تحت کنترل خودش در آورد.

دو دفعه پیش ارتش بیشتر از 48 ساعت موفق یه کنترل این منطقه نشد و با هجوم شدید مسلحین از ربیعه و کبیر مجبور به عقب نشینی شد. اهمیت جبل زاهی از یکطرف تسلط بر مرز ترکیه-سوریه شامل چند گذرگاه مهم و از طرف دیگه اشراف بر پایگاه مهم مسلحین در ربیعه 3 کیلومتری جنوب جبل زاهی هست.

باید دید آیا ارتش میتونه بالاخره این منطقه رو تثبیت کنه یا خیر.

منابع ارتش از آزادسازی ارتفاع راهبردی جبل العزر و همچنین بلندی 817 در شرق جبل زاهی هم خبر میدن که فعلا تایید شده نیست.

ریف شمالی حلب:

مسلحین روستاهای الخربه و غزل (قزل مزرعة) واقع در ریف شمالی حلب و نزدیک مرز ترکیه رو از دست داعش در آوردن.

هنوز از آتش بس مسلحین و SDF بیست و چهار ساعت بیشتر نگذشته که مسلحین بیانیه دیگه ای دادن و اعلام کردن محله شیخ مقصود حلب جزو آتش بس نیست و تا وقتی کردها ثابت نکنن با مسلحین هستن و راه امنی رو برای ورود و خروج به داخل حلب در اختیار اونها نگذارن به حملاتشون به شیخ مقصود ادامه میدن.

بر همین اساس امروز شیخ مقصود رو شدیدا خمپاره باران کردند که بر اثر اون تا حالا 4 شهروند شامل یک کودک 11 ساله شهید و دهها نفر مجروح شدن.

ریف جنوب شرقی حلب:

ارتش سوریه روستای نصرالله واقع در شمال روستای رسم العبود و شمال شرق فرودگاه کویرس رو به کنترل خود درآورد.

ریف شرقی حمص:

ارتش سوریه روستای مرهطان واقع در جنوب غرب بیضاء الشرقیة در منطقه بیارات (ریف غربی تدمر) رو از دست دواعش آزاد کرد. بعد از اون داعش پاتکهایی رو به همراه انتحاری به سمت مرهطان و منطقه مقالع ترتیب داد که تا حالا نتیجه ای نداشته.

هنوز ارتش از غرب حدود 6 کیلومتر با تدمر فاصله داره

نکته:

اخباری مبنی بر کشته شدن مسلم شیشانی معروف در شمال لاذقیه از دیشب در رسانه ها در حال دست به دست شدن هست. توضیح اینکه مسلم شیشانی معروف به ابو موسی الشیشانی فرمانده ارشد انصارالشام دیشب به هلاکت رسیده نه مسلم شیشانی معروف که امیر اجناد الشام هست. ابوموسی الشیشانی فرمانده اصلی حمله پارسال مسلحین به شهر مرزی کسب بود.

(تصویر ابوموسی الشیشانی و تصویر امروز مسلم شیشانی)

ابوموسی :

مسلم شیشانی :