دواعش که مطمئن هستن در جنگ میدانی، فلوجه رو به نیروهای عراقی باختن سعی دارن با راه اندازی جنگ روانی، شکست های کنونی و آینده خودشون رو پنهان کنن..

در روزهایی که قراره ساعت صفر عملیات فلوجه فرابرسه، دواعش نسخه هالیوودی جنایت به شهادت رساندن نیروهای شیعه ی کمپ اسپایکر رو منتشر کردن.

تا به حال هرچی فیلم از این جنایت منتشر شده بود با دوربین های موبایل و بی کیفیت بود اما از این ویدیو مشخصه که دواعش برای انجام چنین جنایتی از لحاظ رسانه ای کاملا آماده بودن..

در مورد اتفاقاتی که بعد از شروع فاز اول عملیات فلوجه توسط داعش صورت گرفت حرف زیاده اما برای من دو نکته خیلی مهمه:

1- دواعش سعی دارن با تحریک نیروهای مردمی که اکثرا شیعه هستن، اینطور جلوه بدن که شیعه ها برای کشتن سنی های فلوجه اومدن و در این راه از هیچ تحریکی دریغ نمیکنن.

2- حمله اخیر داعش به خالدیه و نخلستانهای شمال حبانیه، این پیام واضح رو داشت که دواعش امیدی به شکست محاصره ندارن. اینکه داعش بیاد بر خلاف محور پل ژاپنی- صقلاویه که محتملترین محور برای شکست محاصرس، به نقطه ای دیگه حمله کنه، و در این میون حداقل 5 انتحاری و ده ها کشته بده برای من نشون دهنده این نکتس که داعش از فلوجه ناامید شده و میخواد با بزرگتر کردن حلقه امنیتی خودش در رمادی، حداقل کار رو برای تسخیر رمادی سخت تر کنه

(محور حبانیه-خالدیه مهمترین محور عملیات آتی فتح رمادیه).