شمال حلب:

روستای کفرنایا در شرق کفین چند روز تقریبا خالی از مسلحین بود و نیروهای ارتش و مقاومت به دلیل مین ها و بمب های کنار جاده ای متعدد واردش نشدند تا اینکه نیروهای کرد با پشتیبانی هوایی روسها وارد روستا شده و کنترل آنرا کاملا به دست گرفتند.

دیروز هم کردها کنترل روستای عین دقنه واقع در شرق فرودگاه منغ و مسیر واصل بین اعزاز و تل رفعت را از دست مسلحین خارج کردند تا مسلحین در تل رفعت شبه محاصره بشن.

ارتش اردوغان دیروز بدون هشدار قبلی با اعلام مناطق مسکونی به عنوان مناطق نظامی به شدت با توپخانه این مناطق را مورد هدف قرار داد که فقط در روستای مریمین جان ٧ غیرنظامی شامل یک کودک ١٢ ساله را گرفت.

ترکیه با تجاوز نظامی آشکار به خاک سوریه بدون هماهنگی و کسب مجوز از دولت قانونی سوریه میتونه با شکایت حقوقی دولت سوریه و کردها ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار بگیره.

داود اوغلو اعلام کرده ترکیه سقوط اعزاز به دست کردها و همچنین ماندن آنها در فرودگاه منغ رو تحمل نخواهد کرد و پاسخ ترکیه "شدید" خواهد بود.

شرق حلب:

نیروهای سهیل حسن آهسته و پیوسته در حال پیشروی هستند و دیروز موفق شدند روستاهای طیبه و ابوضنه، تل ابوضنه و مزارع اطراف آنها را کاملا از لوث دواعش پاکسازی کنن و به ٣٠٠ متری نیروگاه حرارتی حلب، بزرگترین نیروگاه برق سوریه برسن.

اخبار تکمیلی همراه با نقشه در پستهای آینده