استان حلب :

✅ شهر حلب : دفتر نمایندگی سازمان ملل در سوریه اعلام کرد مسلحین مستقر در شرق شهر حلب با خروج مجروحین و ورود کمک های بشر دوستانه به شرق حلب موافقت کرده اند. ( این اعلامیه دفتر سازمان ملل خود مؤید این است که مسلحین عامل اصلی ممانعت از ورود کمک های بشر دوستانه و خروج مجروحان هستند.)

✅ حومه شمالی استان حلب :

امروز صبح نیروی هوایی ارتش سوریه، با هدف قرار دادن نیروهای مشارکت کننده در عملیات #سپر_فرات ۳ نظامی ترکیه را کشت و حداقل ۷ نفر را مجروح کرد. منابع نزدیک به ارتش این اقدام را هشدار به ترکیه برای عدم پیشروی به سمت شهر راهبردی #الباب قلمداد کردند.
نخست وزیر ترکیه ضمن تایید این خبر  اعلام کرد ترکیه به این حملات پاسخ خواهد داد.
در تحولی دیگر در حومه شمالی حلب، ارتش طی یک اقدام غیر منتظره با همراهی نیروهای حمایت مردمی #کرد کانتون #عفرین، با عملیاتی برق آسا روستاهای "الشیخ کیف"، "جوبه" و "نیربیه" "حلیصه" را در غرب شهر راهبردی #الباب از تصرف #داعش آزاد ساخت تا ضمن نزدیک تر شدن به این شهر نفت خیز بر پیچیدگی های معادله چند مجهولی حومه شمالی حلب، بیفزاید.

لینک دانلود نقشه : http://www.mediafire.com/convkey/2f19/ip4041dvj067kl7zg.jpg

دمشق :
✅ حومه جنوب غربی دمشق :
تیپ ۱۰۴ گارد ریاست جمهوری، پس از شکست عملیات اخیر مسلحین #جیش_الاسلام در محور میدعا واقع در #غوطه_شرقی امروز آرایش تهاجمی به خود گرفت و حمله گسترده ای را به روستای راهبردی #حوش_الظواهره ترتیب داد. در این عملیات که قوای مهاجم از حمایت هوایی نیروی هوایی سوریه و #روسیه بی بهره اند، تا این لحظه ارتش وارد چند ساختمان حاشیه روستا شده، اما هنوز موفق به تثبیت مواضع نشده است.