ریف شمالی حماه:

هر چقدر اوضاع در اریاف حلب و دمشق در حال بهبود هست، در شمال حماه شرایط به تدریج بحرانی تر میشه. امروز مسلحین در دو محور جنوب شرقی مورک و جنوب کفر نبوده پیشروی داشتن.

در جنوب شرق مورک سنگر عبود و در جنوب کفر نبوده سیلوهای شرق مغیر و همچنین تل الصخر رو از کنترل ارتش خارج کردن.در محور جنوب کفرنبوده شهرهای کرناز و سقیلبیه در معرض حمله ی مسلحین هستند و در محور مورک جنوب شرقی مورک شهرک صوران و روستای معان در خطر سقوط قرار دارن.

از دست دادن مورک و بلندیهای تل عثمان و تل جنیبره اوضاع رو در ریف شمالی حماه ناپایدار کرده.

خبر تکمیلی: نیروهای دفاع وطنی با پاتک تل الصخر رو پس گرفتن و درگیرهای سنگین اطراف مغیر و سیلوهای حبوبات ادامه داره.

منابع ارتش ادعا می کنن سیلوها رو هم پس گرفتن که هنوز تایید نشده.

ریف حلب:

در ریف شرقی حلب ارتش سیطره اش بر شیخ احمد رو تثبیت کرده و تلاش داعش برای نفوذ و حمله با فرستادن دو انتحاری ناکام موند.

داعش نیروهای کمکی از باب و دیرحافر ارسال کرده به اطراف و در گیریها در محور شیخ احمد-کویرس شرقی به شدت ادامه داره. ضمن اینکه ارتش سعی می کنه کنترل ام ارکیله رو هم به دست بگیره تا خط امداد شیخ احمد رو امن تر کنه.

در ریف جنوبی ارتش امروز کنترل مریوده رو در جنوب الحاضر به دست گرفت.

ارتش دیروز از تلیلات هم به سمت عزیزیه عقب نشست.

اگر ارتش تلیلات رو هم بتونه در روزهای آینده آزاد کنه، شهرک الحاضر شبه محاصره خواهد شد و از نظر نظامی سقوط کرده.

ریف دمشق:

ارتش در دو منطقه مرج سلطان و حرستا-دوما پیشرویهای مهمی داشته.

در منطقه مرج ارتش از سه محور حملاتی رو ترتیب داد و موفق شد منطقه المحالج واقع در جنوب مرج السلطان و مزارع اطرافش رو آزاد کنه.

در محور حرستا-دوما ارتش کنترل چند بلوک ساختمانی و تعدادی کارخانه از جمله شرکت الشیری، شرکت حمامه، شرکت شکر، مجتمع العضم، پمپ بنزین الشام الجدیده و خانه های عربی رو آزاد کرد.

نیروهای گارد ریاست جمهوری هم مسیر فرعی بین بزرگراه دمشق-حمص تا شهر دوما که از مسیرهای امداد اصلی مسلحین بود رو به عمق ۳۰۰ متر پاکسازی کردند.

این مسیر به قلب شهر دوما و منطقه الحجاریه منتهی میشه.

ریف لاذقیه:

امروز مسلحین اقدام به موشک باران شهر لاذقیه کردند که یکی از خونبارترین حملات به این شهر رو رقم زد. تا این لحظه ۲۲ شهید و ۶۲ مجروح تایید شده.