💢 امروز مسلحین با انتشار بیانیه ای هلاکت "طارق صادق " فرمانده گردان تک تیر اندازهای جیش المجاهدین رو توسط ارتش سوریه در حلب تایید کردند.

💢 در پی تحرکات اخیر نیروهای تحت رهبری ترکیه موسوم به ائتلاف سپر فرات در شمال و شمال شرق حلب و حملات چند روز اخیر به تل رفعت ، امروز منابع نزدیک به ارتش از قول یک " فرمانده میدانی نظامی" اعلام کردند تحرکات نیروهای سپر فرات را زیر نظر دارند و هر گونه نزدیک شدن به خطوط دفاعی ارتش در شمال و شمال شرق حلب به معنی گذشتن از خطوط قرمز تعریف شده برای ارتش و همپیمانانش است و گذشتن از این خطوط قرمز ،قویا پاسخ داده خواهد شد، این اظهارات همزمان با اعزام بخشی از نیروهای "شاهین های صحرا"از جبهه لاذقیه به حومه شرقی حلب، سیگنال معناداری برای ائتلاف سپر فرات ارسال میکند.

💢 در جبهه غرب و جنوب غرب حلب اما امروز ارتش با تحمیل تلفات قابل توجهی به مسلحین حمله مجدد به بلندی تل بازو با هدف بازپسگیری گردان پدافند هوایی (کتیبه الصواریخ) را در هم کوبید. همزمان نیروی هوایی ارتش روسیه و سوریه مناطق راشدین ۴ ، راشدین ۵ ، راشدین ۱ و ابو شیلم را که عقبه پشتیبانی مسلحین در پروژه ساختمانی ۱۰۷۰ و مدرسه الحکمه محسوب می شود در چندین نوبت مورد حملات هوایی قرار داد. درگیری های روزمره هم همچنان در پروژه ساختمانی ۱۰۷۰ ادامه دارد.

💢 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، دمشق و موسکو آمادگی تمدید آتش بس بشردوستانه دوستانه در شرق حلب را به شرط تضمین های بین المللی برای خروج مجروحین و غیر نظامیان از شرق حلب، دارند.

💢 پس از مدتها آرامش در ارتفاعات جرود عرسال واقع در مرز لبنان با سوریه امروز داعش و النصره مجددا با هم درگیر شدند که این درگیری منجر به تلفاتی از طرفین شد.

💢 امروز برای اولین بار هلیکوپتر کاموف ۳۱ که چند روز پیش به وسیله ناو روسی دریادار کوزنتسف وارد بندر طرطوس شده بود ، بر فراز آسمان لاذقیه رویت شد