ریف مشق
امروز ارتش سوریه موفق شد بحوث علمیه در شرق منطقع خان ابوشامات و گروهان نعیم و مناطق اطرافش رو از دواعش پس بگیره و به 700 متری کارخانه سیمان بادیه برسه .
این مناطق بین فرودگاه السین و شهرک ضمیر قرار دارند .. هفته ی گذشته این مناطق شاهد درگیریهای نسبتا سنگین بین ارتش سوریه و دواعش و مسلحین بوده و هست .
دسته جمعی با هم درگیرند !
الان دواعش و مسلحین در شهرک ضمیر با هم درگیرند .

درعا
درگیریها بین لوا شهدای یرموک(وابسته به داعش) و مسلحین ارتش آزاد در اطراف شهرک تسیل ادامه داره و داعش در موضع ضعف قرار داره.
تقریبا تمامی مناطقی که طرفداران داعش در دو سه هفته ی پیش در جنوب غربی استان درعا تصرف کرده بودند ؛ توسط مسلحین پس گرفته شد .

دیرالزور
درگیریهای روتین و معمول این شهر و حومه اش همچنان به قوت خودش باقیه ... دیگه عادی شده و اگر درگیری نباشه جای تعجب دارد ..
امروز ارتش سوریه مواضع دواعش در تل کروم در نزدیکی جبل ثرده را هدف قرار داد . همچنین حومه ی حویجه مریعیه و الجفره هم شاهد بمبارنهای ارتش بود.

حلب
مرصد سوری به کشته شدن 20 تن از اعضای جبهه النصره در نبرهای مزارع ملاح و مخیم (اردوگاه) حندرات که روز گذشته صورت گرفت ؛اعتراف کرد.
فیلق الشام هم تعدادی کشته های خودش را 7 نفر اعلام کرد .
در شمال استان حلب هم دواعش موفق شدند تل شعیر رو از ارتش آزاد پس بگیرند . یکی دو  هفته ای میشه که روستاهای مناطق مرزی شمال حلب شاهد درگیریهای بزن در رویی دواعش و ارتش آزاد هست و مناطق مدام دست به دست میشن.
عملیات در محور مذکور یعنی بین گذرگاههای الراعی و باب السلامه ادامه داره .