ریف شمالی حماه:

نیروهای ارتش و دفاع وطنی ار دیشب تا صبح امروز با پشتیبانی آتش زمینی و بمباران هوایی جنگنده های روس موفق به بازپس گیری روستاهای بویضه، زلین، مصاصنه و تعدادی از ایست بازرسی ها شدند.

به این ترتیب خطوط تماس تقریبا به وضعیت قبل از حمله دیشب جندالاقصی بازگشت.

ریف جنوبی حلب:

بانص در حال دست به دست شدن هست..

النصره مجددا دیروز عصر کنترل بانص رو از دست ارتش و مقاومت خارج کرد. بانص روستای کوچکی با تعداد محدودی ساختمان کوتاه هست و به دلیل آسیب پذیری از جنوب و غرب به خصوص بعد از سقوط تل باجر نگه داشتنش برای ارتش دشوار هست، نیروهای مقاومت دیروز حدود 25 شهید دادن در درگیریهای این روستا. مسلحین هم در بانص زیر اشراف آتش از تل العیس هستند.

ادامه عملیات از تل دادین به سمت کفر حداد و تل باجر میتونه کمربند دفاعی العیس و همچنین امنیت بانص از جنوب و جنوب شرق رو تامین کنه.

غوطه شرقی:

امروز نیروهای ارتش بعد از کنترل کامل فرودگاه احتیاطی روستای مرج سلطان رو کاملا محاصره کردند. چیزی تا اعلان آزادی کامل مرج سلطان باقی نمونده.

آزادی مرج سلطان و فرودگاه اصلیش که در شمال روستا هست تحول اساسی در جبهه جنوبی غوطه شرقی خواهد بود چون هم تعدادی از مسیرهای امداد شرق به غرب شامل بلالیه-مرج مسدود میشن و مسلحین در روستای بلالیه در شرق و روستاهای حرستا القنطره و بزینه در غرب مرج شدیدا تحت فشار قرار می گیرن. خبرهای تکمیلی رو در پستهای آینده ان شاءالله همراه با نقشه میزنیم.