در حال حاضر خبرهای میدانی تدمر بسیار سیال هست و هر لحظه ممکنه منطقه ای سقوط کنه و یا پس گرفته بشه .

داعش تعدادی از مناطق شمالی شهر رو به تصرف خودش در آورده

بیشتر منطقه ی عامریه در شمال شهر در اختیار داعش هست ولی گزارشهایی از درگیری نیروهای ارتش در داخل عامریه وجود داره ؛ این بدین معنا هست که هنوز عامریه بصورت کامل سقوط نکرده .

امروز داعش پس از ورودش به عامریه طبق معمول جنایاتش رو شروع کرده و اهالی عامریه به داخل شهر پناه آوردند .

امروز فیلمی از ساختمان مدیریت و توسعه منتشر شد که دواعش درحال نصب کردن پرچم خودشون بروی ساختمان بجای پرچم سوریه هستند .

البته پس از چند ساعت درگیریهای سخت گزارش شد که این ساختمان دوباره به کنترل ارتش درآمده ؛؛؛ در هر صورت حتی اگر ارتش سوریه این ساختمان رو تصرف هم کرده باشه خط مقدم نبرد و تماس ، همان ساختمان میدریت و توسعه خواهد بود .

چونکه داعش میدان بخیتان (حاجز فیلات) رو در اختیار داره .

فرودگاه و زندان تدمر در کنترل کامل ارتش سوریه قرار داره و حملات به خوبی دفع شده . عمده ی حملات از سمت شمال فردوگاه بوده .

 

در سمت غربی شهر ؛ امروز ارتش سوریه موفق شد دوباره ایستگاه مخابرات و رادیویی رو از داعش پس بگیره و حمله ی داعش از سمت شمال غربی به تدمر رو خنثی کنه . با در اختیار داشتن این بلندی حرکات داعش از سمت غرب و شمال غربی و همچنین جنوب عامریه در تیررس نیروهای ارتش سوریه قرار قرار داره ،،، امیدوارم ارتش سوریه بتونه از این برتری جغرافیایی بهترین استفاده رو ببره .

 

و اما جنوب و باغات تدمر

خبرهای میدانی این منطقه مقداری گنگ و غیر دقیق هست .داعش حملاتی رو از سمت جنوب به باغات ترتیب داده ولی خبری از پیشروی نبوده و ارتش سوریه هم حملات رو دفع کرده ،،، بعضی مناطق باالکل ! این مناطق رو به اسم داعش زدند که مطمئنا درست نیست .

 

البته تجربه نشوون داده (مثل طبقه ، ادلب ، جسر شغور ، ...) که هیچوقت موثق ترین خبرها هم قابل اطمینان نیستند چون در چند ساعت ممکنه صحنه ی کل نبرد عوض شه و یه ارتش از یه شهر عقب نشینی کنه !! و یا یک وضعیت تا ماهها ثابت بمونه .....

 

نقشه ی زیر سعی کردم بدون جانبداری و بیطرفانه مواضع طرفین رو مشخص کنم .. منتظر آپدیتهای بعدی باشید ;-)

نقشه با کیفیت بالاتر با حجم 6 مگ : دانلود