تمرکز اصلی دواعش برای حمله به پالایشگاه بیجی شکست خورده.

این حمله از جنوب، شمال و غرب پالایشگاه شروع شد اما با مقاومت مدافعان تنها در جبهه شمال غربی و در روز های اولیه، کمی به نفع داعش بود و دواعش تونستن وارد پالایشگاه بشن..

وقتی دواعش دیدن خطوط اولیه دفاع شکسته شده با امیدوار شدن برای به ثمر رسیدن تلاش یک سال و نیمه خودشون، به منطقه نیرو اعزام کرده و در بخش هایی هم از نیروهای موجود در روستای المزرعه و مالحه استفاده کردن..

پس از این پیشروی ها بود که ارتش و نیروهای شیعه، به منظور تمام کردن کار داعش در بیجی و محیط پیرامونش فرصت رو غنیمت شمردن و با اعزام نیروها و تجهیزات تا امروز تونستن که پالایشگاه رو تقریبا پاکسازی کنن.

البته بیشتر درگیری ها در جبهه شمالی و غربی ادامه داره؛ در جبهه جنوبی حاشیه پاکسازی ها فراتر از 500 متری دیوار خارجی پالایشگاهه.

طی این درگیری ها داعش تا حالا 3 تا انتحاری زده، بیش از 300 نفر از دواعش کشته شدن و بیش 500 زخمی داشتن..

اما نکته ای که زرنگی فرماندهان رو میرسونه اینه که با به هم خوردن خطوط مقدم، نیروها استراتژی "بهترین دفاع حمله است" رو در پیش گرفتن و تونستن پیشرفت هایی رو در جنوب بیجی و بازپس گیری "منطقه صنعتی، روستای المزرعه و روستای المالحه" داشته باشن..

عکسی که مشاهده می کنید، تصویر ماهواره ی هواشناسی است که از دودهای سیاه رنگ حاصل از سوختن مواد نفتی در پالایشگاه بیجی عکس گرفته است.