سایت خبری عدن بوست به نقل از یک خبرگزاری نزدیک به حزب الله که نامش را نبرد ،ادعا کرد به جزییات طرحی دست یافته که اسماعیل ولد شیخ به مجلس سیاسی اعلی یمن پیشنهاد داده است مفاد این طرح بدین قرا ر است:
۱-رییس جمهور هادی تمام اختیاراتش را به معاونش که طی توافقی بین انصار الله ،حزب موتمر از یک سو و منصور هادی و حزب اصلاح از سوی دیگر تعیین شده واگذار می کند مدت زمام لازم برای تعیین معاون رییس جمهور سی روز تعیین شده است .
۲-علی محسن احمرفرمانده ارتش بیست وچهار ساعت پس از توافق از سمت خود استعفا کرده و جای خود را به جانشین مورد توافق طرفین خواهد داد .
۳-بر اساس این طرح  یکسال پس از امضای توافق زمان لازم برای انجام مذاکرات سیاسی بین نمایندگان احزاب برای تغییر قانون اساسی و انجام رفراندوم درنظر گرفته شده است .
۴-مدت زمام لازم  برای خروج نیروها از صنعا ،الحدیده و تعز یکماه درنظر گرفته شده که طی آن کنترل مناطق مورد نظر به کمیسیون مشترک نظامی و کمیته های فرعی آن در مناطق سپرده خواهد شد.
لازم به ذکر است خبر گزاری مورد نظر در خصوص سایر مفاد قرارداد صلح و مسوولیت نظارت بر حسن اجرای آن  توضیح بیشتری ارایه نکرد .