شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد آماده بررسی طرح صلح امریکا برای حل بحران یمن است و از پیشنهاد شورای امنیت برای از سرگیری هرچه سریعتر مذاکرات استقبال می کند
دراین بیانیه که خبرگزاری سبا منتشر کرده امده است: شورای عالی سیاسی یمن بیانیه شورای امنیت درباره ادامه تحولات یمن را مورد بررسی قراد داده و ضمن استقبال از این پیشنهاد برای تعامل سازنده و مثبت با سازمان ملل درباره اجرایی کردن این قطعنامه اعلام آمادگی کرده است.
این بیانیه می افزاید:

تاهنگامی که تجاوز نیروهای موسوم به ائتلاف ومحاصره همه جانبه علیه یمن ادامه داشته باشد، شورا اقدامات بعدی خود را براساس اولویت ساماندهی اوضاع داخلی برای مقابله با حمله و محاصره بنا نهاده و همزمان با آن باب مذاکره را درصورت مشاهده حسن نیت طرف مقابل باز می گذارد.
شورای عالی سیاسی یمن در این بیانیه با تاکید بر آمادگی کامل خود برای بررسی جزییات طرح پیشنهادی جان کری در هر زمان و مکانی که توافق شود، افزوده است: این اقدام باید پس از برقراری آتش بس کامل و دائمی در همه مناطق کشور و توقف حملات هوایی و برداشتن محاصره ظالمانه علیه کشور صورت گیرد.
این شورا از سازمان ملل خواست: منع پروازهای غیرنظامی شرکت های هواپیمایی در یمن را که از سوی ائتلاف به رهبری عربستان اعمال شده بردارد تا به درد و رنج و انتظار شهروندان یمنی منتظر در فرودگاه های سایر کشورها یا متقاضی سفر به خارج پایان داده شود.
شورای امنیت جمعه گذشته با صدور بیانیه ای از همه طرف های درگیر در بحران یمن خواست فورا مذاکرات حل این بحران را بی هیچ پیش شرطی از سر گیرند تا بتوان به توافقی جامع برای حل بحران جاری دراین کشور دست یافت.