کلیپی منتشر شده و در این کلیپ رهبر و فرمانده ی مسلحین ترکمان هست که با افتخار اعلام می کنه خلبان روس رو در حال فرود هدف قرار داده و کشته.

اردوغان نخست وزیر ترکیه هم از این مسلحین و اقدامات اونها دفاع کرده و اونها را افرادی دونسته که در حال دفاع از خودشون در مقابل ظلم اسد هستن!

قاعدتا نخست وزیر ترکیه توجهی به مفاد کنوانسیون ژنو نداشته که در اون کشتن اسیر جزو جنایت جنگی محسوب میشه.

اما اصل موضوع.

بر خلاف اون چیزی که اردوغان از مسلحین ترکمان به عنوان ترکمان های زجرکشیده و با اهداف آزادیخواهانه یاد می کنه، فرمانده مسلحین ترکمان (که در فیلم مصاحبه می کنه در مورد قتل خلبان روس) نه تنها ترکمان نیست بلکه یک شهروند ترکیه هست که بعد از ناآرامیهای سوریه وارد این کشور شده و در کنار بقیه تروریستهای خارجی گروه مسلحین ترکمان رو تشکیل داده.

اسم این فرمانده آلپ ارسلان چلیک، پسر رمضان چلیک شهردار سابق شهر کبان در استان الازیغ ترکیه هست که سابقه ی حضور در گروه تروریستی و فاشیستی گرگهای خاکستری رو هم داره و رسانه های ترکی همیشه شائبه وصل بودن اون به سرویس اطلاعاتی ترکیه رو مطرح می کنن.

جالبه بعد از متحد شدن با تروریستهای النصره، جیش المجاهدین و تروریستهای ترکستانی همچنان علامت گرگهای خاکستری رو در بعضی عکسهای این گروه مسلح همراه با پرچم گروههای تکفیری مثل النصره میشه دید!

لینک روزنامه های ترکیه راجع به ماهیت چلیک :

http://www.hurriyet.com.tr/mhpli-eski-baskanin-oglu-isidle-savasiyor-26773883

http://www.radikal.com.tr/turkiye/mhpli-eski-baskanin-oglu-savasmak-icin-iraka-gitti-1201042/

http://www.mynet.com/haber/guncel/mhpli-eski-belediye-baskaninin-oglu-iside-karsi-savasmak-icin-iraka-gitti-1341839-1