از روز دوشنبه مسلحین حاضر در شمال شهر حماه عملیاتی با نام مروان حدید آغاز کردند .

در این عملیات بار اصلی حملات بروی دوش گروه تروریستی جند الاقصی میباشد و گروه تروریستی اجناد قفقاز نیز در کنار دیگر گروه ها حضور دارد .

حملات مسلحین در این منطقه در حالی آغاز شد که این روزها تمام توجه ها معطوف به جبهه جنوب غرب حلب است و  یکی از اهداف این عملیات کم کردن فشار از روی مسلحین در جبهه جنوب حلب میباشد .

تروریستهای جند الاقصی برای پیشروی در این محور از یک انتحاری استفاده کردند و پس از ساعاتی موفق شدند حلفایا یکی از مهم ترین شهرکهای شمال حماه رو با کمترین مقاومت تصرف کنند .

در واقع مقاومتی در حلفایا صورت نگرفت و دلایل این موضوع هنوز مشخص نیست . البته وضعیت شهرک محرده فرق میکند و با توجه به بافت این شهر انتظار میرود در برابر حملات مسلحین مقاومت کنند .

از طرف دیگر گروه جیش العزه وابسته به ارتش آزاد در بیانیه ای تهدید کرد اگر مردم !!! در ریف شمالی حماه و ادلب جنوبی توسط جنگنده ها و توپخانه بمباران شوند نیروگاه برق محرده را که بر آن اشراف دارد هدف قرار داده و از بین میبرد .

در عملیات صورت گرفته و تا پایان امروز مناطق بویضه ، مصاصنه ، حیصا و حلفایا بدست مسلحین افتاد .

نیروهای ارتش سوریه بهمراه ادوات لازم به منطقه اعزام شدند و در حال حاضر درگیریها بشدت در جریان است .بیشتر درگیریها در اطراف بویضه در نزدیکی های طیبه الامام متمرکز است .

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/6fab/3tajlipbcitt1alzg.jpg