نقشه با کیفیت 6مگ : http://www.mediafire.com/convkey/1577/uhw7rsvatzpndvgzg.jpg

مهمترین تغییرات صورت گرفته در 10 روز گذشته به شرح زیر است ؛

- ارتش سوریه با ادامه پیشروی در بادیه ی سوریه پس از آزادسازی سبع البیار موفق به تثبیت مواضع خود در حاجز ظاظا شد و در ادامه ی مسیر منتهی به گذرگاه تنف به منطقه شحمی رسید، جایی که کاروان نیروهای ارتش و مقاومت توسط جنگنده های ائتلاف بمباران شد.  عملیات در این محور چراغ خاموش در حال پیگیری میباشد و هر لحظه امکان رسیدن نیروها به تنف و گذرگاه مرزی تنف و الولید عراق وجود دارد .

- ارتش سوریه و نیروهای دروزی سویدا منطقه زلف واقع در شرق استان سویدا را آزاد کردند. در روزهای گذشته تصاویری از سد زلف در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان دهنده صحت این پیشرویهاست. این منطقه در اختیار جیش العشایر که تحت حمایت امریکا و اردن هستند قرار داشت. در مورد این منطقه باید گفت با توجه به وضعیت خاص جغرافیایی منطقه با در اختیار داشتن منطقه ی زلف تمامی مناطق جنوبی آن تا مرز اردن در اختیار ارتش سوریه قرار میگیرد.

- تغییر مهم دیگر آزادسازی قابون و تشرین در دمشق از لوث وجود مسلحین است . منطقه برزه نیز در روزهای گذشته شاهد انتقال مسلحین و خانواده هایشان به استان ادلب بود؛ کار تخلیه مسلحین برزه و آنهایی که قصد ماندن و تسویه ندارند در مراحل پایانی خود قرار داد و به زودی در کنار قابون و تشرین بصورت کامل از مسلحین خالی میشود .