مهم ترین تغییرات ایجاد شده در مقایسه با نقشه 32روز گذشته به شرح زیر است :

- زبدانی، مضایا، سرغایا و بلندیهای بین سرغایا و رنکوس در جریان توافق معروف به "البلدات الأربع" از وجود مسلحین خالی شد و کنترل کامل منطقه در اختیار ارتش سوریه و مقاومت قرار گرفت. بدین ترتیب حدود 113کیلومتر از مرزهای لبنان-سوریه از جدیده یابوس تا جبل زمرانی نیز به صورت کامل در کنترل دولت سوریه قرار گرفت .

- قابون و برزه در شمال دمشق پس از هفته ها درگیری و تلاش ارتش برای محاصره مسلحین از یکدیگر جدا شد و در نهایت طی آخرین نشست آستانه که به اعمال "مناطق کاهش تنش" انجامید؛ درگیریها در این محور نیز کمرنگ شد و روز گذشته با خروج  اولین کاروان از برزه به سمت ادلب آینده ای مانند دیگر مناطق مصالحه برای این محور متصور است .

- آخرین و مهم ترین تغییرات نیز در سمت بیابان های شرقی سوریه صورت گرفت . مسلحین موسوم به اسود الاشرقیه و مغاویر الثوره (از زیرمجموعه های ارتش آزاد) که توسط آمریکا و اردن آموزش و حمایت میشوند خیز بلندی برای تصرف بادیه و رسیدن به مسلحین حاضر در قلمون شرقی برداشتند. آنها موفق شدند ضمن بیرون کردن دواعش از بیابانهای شرقی غوطه شرقی دمشق، پیشرویهایی در شمال مسیر بغداد-دمشق نیز انجام دهند. حضور مسلحین در این منطقه که در واقع نقش "جاده صاف کن" غرب را ایفا میکنند؛ خطر بالقوه ای برای دمشق محسوب میشوند.
همچنین تلاشهایی از سوی مسلحین برای تصرف مناطق بیشتری از منطقه مرزی تنف تا نزدیکی ابوکمال صورت گرفت که موفقیت آمیز نبود. در پاسخ و برای جلوگیری از تحقق اهداف مسلحین که یکی از این اهداف بستن و در اختیار گرفتن مرز بین سوریه و عراق است؛ارتش سوریه و مقاومت موفق شدند به سمت سبع البیار پیشروی کرده و از شدت یکه تازی مسلحین در بیابانهای شرقی جلوگیری کنند. بنابر آخرین اطلاعات میدانی هدف اصلی از عملیات در این محور رسیدن به گذرگاه مرزی تنف و همچنین پیشروی به سمت تدمر از جنوب میباشد .

نقشه با کیفیت(6مگ) : http://www.mediafire.com/convkey/1192/x6pf0s49frwyiktzg.jpg

نقشه 32 رور گذشته برای مقایسه : اینجا