💢 در هفته ای که گذشت گردانهای انقلابیون رقه (کتائب الثوار الرقه) کناره گیری خود از عملیات "آزاد سازی" رقه موسوم به "خشم فرات" را اعلام کرد تا   تنها گروه عرب حاضر در این عملیات هم از این ائتلاف خارج شود و قوای زمینی کرد در این عملیات تنها بمانند. از دیگر سو اما دیروز نیروهای YPG  اعلام کردند با هدف مشارکت در عملیات خشم فرات امنیت شهر منبیج در حومه شمالی حلب را به شورای نظامی منبیج خواهد سپرد و به شرق فرات عقب خواهد نشست. بدین ترتیب اردوغان به هدف اولیه خود در سوریه رسیده و اکنون برای تصرف شهر راهبردی الباب تنها رقبای بی انگیزه "ارتش سوریه" و "نیروهای دموکراتیک سوریه" را در کنار خود میبیند که  به لحاظ آرایش نیروها و توان تهاجمی نسبت به هر دو رقیب دست برتر را دارد.


💢 در حومه شمالی حلب دیروز خبرهایی از درگیریهای پراکنده بین ارتش آزاد و نیروهای دموکراتیک سوریه مخابره شد و همزمان نیروهای لواء احرار سوریه از زیرمجموعه های ارتش آزاد اعلام کردند برای "آزاد سازی" حومه شمالی حلب و رفع محاصره حلب به صورت کامل به جنبش نورالدین زنگی پیوسته اند.

💢 روسیه با اعلام پایان آتش بس بشردوستانه در حلب عملیات نظامی خود در حومه حلب و ادلب و حمص را از سر گرفت و ولادیمیر پوتین دستور آغاز عملیاتی گسترده در استان ادلب ، حمص و حلب را صادر کرد. همزمان مسلحین از نیروهای خود خواستند برای جلوگیری از تکرار سناریوی نبل و الزهرا ، خطوط دفاعی خود را از جنوب حلب تا الفوعه و کفریا به طرق مختلف از قبیل احداث دهها خاکریز و خندق تقویت کنند.

💢 ارتش سوریه از مردم ساکن محله های شرقی حلب خواست تا در جمعه پیش رو در تظاهراتی با نام "جمعه آزادی" در مخالفت با گروههای تروریستی به خیابانها بیایند و ارتش اعلام کرد در طول برگزاری تظاهرات هواپیماهای شناسایی ارتش از این تظاهرات فیلمبرداری خواهند کرد. از دیگر سو مسلحین مستقر در محله های شرقی با انتشار ویدیویی اعلام کردند ازین پس تمام گروههای مسلح داخل شهر حلب تحت رهبری مجلس نظامی واحدی عمل خواهند کرد.

💢 ارتش سوریه و مقاومت از دیروز تحرکاتی در محور منطقه عقرب در نزدیکی الراشدین ۴ داشتند اما تا این لحظه خبری از پیشروی زمینی گزارش نشده و عمده اقدامات ارتش در این محور متمرکز بر حملات موشکی و توپخانه ای بوده است.
بصورت کلی منطقه عقرب خط تماس طرفین بوده و به دلیل اشراف راشدین 4 بر این منطقه از قابلیت تثبیت مناسبی برخوردار نیست .
در درگیری های ریف غربی حلب خبرنگار نزدیک به عبدالله المحسینی مفتی جیش الفتح به نام "محمد ابو الجود" مجروح شد.