بعد از اینکه ارتش سوریه و متحدان مزارع قراصی رو تصرف کردند و محورهای حمله به خان طومان از شمال ، به شمال و "شرق" افزایش پیدا کرد ؛ ( یعنی تبدیل به دو محور شد ) فشارها بروی خان طومان بشدت افزوده شد و حتی بعضی از نیروها وارد خان طومان هم شدند ؛ مسلحین بشدت احساس خطر کردند چون به واقع تصرف خان طومان به معنای شکسته شدن کمر تروریستها در منطقه هست بنابراین با بهترین و نخبه ترین نیروهای جبهه النصره ضد حمله ای رو به سمت مزارع قراصی و قراصی و حویز و با هدف رسیدن به وضیحی ترتیب دادند که در ساعات اولیه شب موفق به تصرف مزارع ، قراصی و حویز شدند .
اما از صبح امروز ارتش سوریه به کمک نیروهای نجبا و برادران فاطمیون حمله ی متقابلی رو به حویز و قراصی انجام دادند که تا این لحظه موفق شدند ضمن متوقف کردن حمله ی تروریستها ؛ حویز رو پس بگیرند و قراصی هم در آستانه ی تصرف کامل بدست نیروهای ماست .
بعضی ها از تصرف کامل قراصی بدست ارتش خبر میدن که باید صبر کرد و البته خود من خیالم راحت هست ، چون وقتی اسطوره هایی مانند فاطمیون در منطقه حضور دارند ؛ هیچ کاری نشد نداره ....

یه توضیح مختصر در مورد انبار مهماتی که در شمال قراصی قرار داره عرض کنم .
این انبار مهمات دست هیچکس نیست ، آخرین بار مسلحین این انبار رو تصرف کردند ولی ماندن در این مناطق مانند خودکشی هست بنابراین عقب کشیدند و برای ارتش هم چنین حکمی داره ؛ ولی خب از آنجا که دست مسلحین نیست و ارتش از طرفین بر اوون تسلط داره ، بعنوان مناطق ارتش تعریف میکنیم .

و  اما در کمی پایین تر
ارتش سوریه موفق شد تل دادین و بلندی های اطرافش معروف به تل البنجیره رو تصرف کنه ؛؛؛ (هرچند که هرچقدر گشتم موفق نشدم دقیقا مکان این بلندی رو پیدا کنم ، حتی بیشتر خود سوری ها هم نمیدونند دقیقا کجاست ! )
گفته میشه کفرحداد و دلامه و حتی صعیبیه هم تصرف شده ولی منبع معتبری براش پیدا نکردم ، بنابراین فعلا صبر میکنیم و این مناطق رو درگیر در نظر میگیرم .
از صبح امروز ارتش سوریه حملات خودش رو به سمت شهرک استراتژیک حاضر آغاز کرد و روسها هم از هوا این شهرک و العیس رو هدف قرار دادند.
مسلحین بشدت در حال دفاع هستند و تا این لحظه مقاومت کردند .

مشخصا ارتش سوریه و یاران :D تاکتیک هجوم رو عوض کردند و با توجه به سرسختی مسلحین در خان طومان قصد دارند با تصرف الحاضر زمینه ی پیشروی از سمت جنوب را فراهم کنند .
خوشبختانه جبهات در جنوب وسیع هست و دست بالا هم ارتش ، بنابراین دست نیروهای خودی برای انتخاب نحوه و شیوه ی پیشروی باز هست .