بالاخره پس از کش و قوس های فراوان با توافق بین آمریکا و روسیه قرار شده آتش بس موقتی از ساعاتی دیگر در برخی مناطق سوریه به مدت دو هفته برقرار بشه.

با توجه به اینکه این آتش بس شامل داعش و النصره نمیشه، مناطقی که آتش بس در اونها اعمال میشه و مورد توافق طرفین هست رو میتونید در تصویر ببینید.

قرار دادن گروه تروریستی جبهة النصره در لیست گروههای تروریستی مستثنی از آتش بس برای مسلحین گرون تموم شده.

اونها علیرغم متحد بودن با النصره برای اینکه مورد خشم غرب قرار نگیرن ناچار بودن در مورد جبهه النصره محافظه کارانه برخورد کنن، اما با رفتن النصره در لیست گروههای تروریستی، گروههای مسلح از جمله گروههای وابسته به ارتش آزاد آشکارا از جبهه النصره حمایت کردند و پایگاههای رسمی و غیر رسمی شون با هشتگ "ما همگی جبهة النصره هستیم" (کلنا جبهة النصره) به این مساله واکنش نشان دادند.

از طرفی مسلحین برای اینکه مورد هدف جنگنده های روس قرار نگیرن، در برخی مناطق حقه ی ساده ای زدند و پرچم های النصره رو از فراز مقرهای این گروه پایین کشیدند تا اینگونه وانمود کنن که النصره در این مناطق حضور نداره. غافل از اینکه قوی ترین و مستندترین مدارک حضور النصره رو مراسلهای خود النصره یا خبرگزاریهای محلی مسلحین در همه مناطق در اختیار رسانه ها قرار دادن.

بعضی از مدارک رو هم خبرنگاران کرد یا نزدیک به ارتش سوریه از مناطق آزاد شده تهیه کردن. برای مثال خبرنگارهای کرد در تل رفعت که مخالفین ادعا می کردن جبهه النصره حضور نداره، مقرهای النصره رو همراه با پرچمهای این گروه پیدا کردن.

گزارش جالبی هم برادرمون ایاد الحسین از مناطق آزاد شده در ریف شمالی لاذقیه در این مورد تهیه کرده که فردا در صفحه پست می کنیم.

مناطق تحت پوشش آتش بس با رنگ زرد در تصویر نشان داده شدند، با توجه به اینکه میشه گفت داعش و النصره تقریبا در همه جبهات فعال حضور دارند،این مناطق کمتر از ٥٪ خاک سوریه رو شامل میشه.