حتما به خاطر دارید که رسانه های مسلحین و چهره های منتسب به مخالفین سوری به خصوص طی ماه های اخیر که شکستها و ناکامی های پی درپی از جمله در نبرد حلب و مصالحه های ریف دمشق و اخیرا حمص را تجربه می کردند، به سختی تلاش می کردند که خود را از گروههایی مانند جبهه النصره و جندالاقصی و.. جدا کنند و حتی آنها را در کنار داعش توطئه ی حکومت سوریه و دیگران علیه "انقلاب" عنوان کنند.
اما تحولات اخیر دمشق و حمله سراسری هیئة تحریرالشام که با همکاری و همراهی احرار الشام، جیش الاسلام، فیلق الرحمن و ارتش آزاد انجام شد، نشان داد چگونه ماهیت و و ریشه ی این گروهها علی رغم اختلافاتشان به یکدیگر نزدیک است.
جایی که مخالفین یک صدا عملیات اخیر را (که هنوز دستاورد تثبیت شده ای نداشته) که با انتحاری سعودی تحریرالشام همراه بوده، نشانه ی زنده بودن انقلابشان می دانند.
پ.ن:
کاریکاتور زیر به کنایه تنفس مصنوعی جبهه النصره (تحریر الشام) به انقلاب مسلحین را نشان می دهد. درواکنش های دیگر هادی العبدالله خبرنگار بدنام مسلحین و نزدیک به جیش الفتح که با دست و دلبازی غربیها برنده جوایز بین المللی خبرنگاری شده در توییتی بیان می کند: پیروزی اخیر در دمشق هدیه ای است که نشان داد "انقلاب" زنده است.
بسام جعاره و بسیاری از مخالفین سکولار هم نتوانستند ذوق زدگی خود را از عملیات اخیر به رهبری تحریرالشام پنهان کنند و بعضا زبان به تحسینهای اغراق آمیز از جوانان انقلابی تحریرالشام گشودند. می توان نتیجه گرفت از دید مسلحین و کلا مخالفین سوری تا زمانی که امثال تحریر الشام (جفش و النصره سابق)، جندالاقصی و جیش الاسلام و بقیه گروههای سلفی-جهادی در میدان نبرد موفق باشند (مانند تمام نبردهای بزرگ ومهمی که مسلحین در آن به محوریت و رهبری همین گروهها موفق بوده اند: ادلب،سهل الغاب، شمال حماه، اولین عملیات ناتمام شکست محاصره حلب و..) جزو انقلابیون هستند، اما زمان شکست و ناکامی آنها عامل انحراف انقلاب و عامل دست حکومت سوریه و بقیه برای خراب کردن و بدنام کردن انقلابیون اند.