نبرد وادی بردی، منطقه ای که میتوان گفت که باید بر آن مسلط شد با گفتگو یا در میدان جنگ...
به این دلیل که آب یک موضوع حیاتی برای میلیون ها سوری در پایتخت  است و این موضوع در حالی مطرح میشود که کمبود آب و قطع آب آشامیدنی از منبع آب عین الفیجه توسط تروریست های جبهه النصره وارد هفته سوم خود میشود .
هیچ شکی نیست که عملیات ارتش سوریه در وادی بردی بسیار سخت و دقیق است چرا که جغرافیای صعب العبور این منطقه و همچنین فرصتی که تروریست ها برای برنامه ریزی بمنظور دفاع از این منطقه در برابر ارتش سوریه داشتند موجب توقف پیشروی های ارتش به مراکز اصلی آنها در این منطقه شده است تا اینکه دیروز ارتش سوریه توانست در منطقه بسیمه پیش روی قابل ملاحظه ای داشته باشد و به نیمه های این روستا نفوذ کند.
در جایی که موانع طبیعی جغرافیایی، نبرد سختی را متوجه ارتش سوریه نموده است.
عملیات ارتش در بسیمه موجب تسلط ارتش بر نصف این روستا و قطع راه های امدادی به سمت عین الخضرا وعین الفیجه و همچنین قطع راه های ارتباطی خود روستای بسیمه شد و لذا بیشتر تروریست ها از این منطقه فرار کردند و تعدادی از فرماندهان آنها از جمله یک فرمانده با نام مستعار "رامز" به هلاکت رسیدند.

همزمان با عملیات نظامی، گفتگو ها و مذاکراتی با گروه های تروریستی در جریان است و ده ها تن از تروریست ها به مناطق تحت کنترل ارتش آمدند و خود را تسلیم نمودند. در این نشست های مذاکره یک توافق اولیه در شامگاه روز چهارشنبه کسب شد که طبق آن اغلب گروه های تروریستی حاضر در وادی بردی متعهد شدند پرچم های سفید در تعدادی از روستاهای وادی بردی از جمله عین الفیجه بلند کنند.
اما این توافق اولیه با بد عهدی تروریست ها بشکست انجامید و نتیجتا ارتش عملیات مذکور را در بسیمه و سایر مناطق صورت داد تا تروریست ها وادار به تسلیم شوند.
عملیات ارتش سوریه در بسیمه موجب شد ارتش بیش از پیش به عین الفیجه نزدیک شود و حالات فراری که در تروریست ها مشاهده گردید نشان میدهد که ارتش سوریه به اتمام کار این جبهه بسیار نزدیک گشته است.
تعداد تروریست های وادی بردی قبل از درگیریها و عقب نشینی سایر تروریست ها از نبرد های الزبدانی و قلمون در گذشته، حدود 3000 نفر تخمین زده می شد که غالبا به گروه های تندروی تحت امر جبهه النصره وابسته اند. علاوه بر این تعدادی از تروریست های داعش نیز در این منطقه حضور دارند ولکن تعداد محدودی هستند.

پی نوشت :
نبرد در بسیمه بزن در رویی (کر و فر) هست و فعلا اخرین خبر همان خبر دیشب است .