نبردها برای آزادسازی حزرما و نشابیه همچنان ادامه دارد؛ پس از آزادسازی میدعانی در ۹ آذر ۹۵ عملیات طی چند هفته بصورت پیوسته ادامه پیدا کرد و به حزرما رسید ؛ اکنون نزدیک به دو هفته است که ارتش سوریه تلاش میکند این منطقه مهم را آزاد کند .
نقاطی مانند تل فرزات و کتیبه دفاع جوی (در شمال حزرما) بعنوان نقاط قوت حزرما محسوب میشدند که با آزادی کتیبه دفاع جوی یکی از این موانع برطرف شد .
پس از آزادسازی کتیبه دفاع جوی در شمال حزرما فشار ارتش بر حزرما و نشابیه بیشتر شد و در روزهای اخیر شاهد نبردهای سخت و مستمر ارتش در این منطقه هستیم .
تا کنون دو الی سه بار زرهی ارتش وارد حزرما شده است ولی هربار بدلیل مقاومت سرسختانه ی مسلحین ارتش مجبور به عقب نشینی از داخل روستا شد. منطقه بشدت تله گذاری شده و کار برای ورود نیروهای پیاده بسیار سخت است .
مسلحین به خوبی از اهمیت حزرما و نشابیه آگاه هستند و میدانند که آزادی این دو روستا راه را برای آزادی دومینو وار دیگر مناطق برای ارتش سوریه باز میکند و از این روو به سختی در این منطقه مقاومت میکنند .
پس از حزرما و نشابیه فقط میتوان از اوتایا بعنوان یکی دیگر از سنگرهای قابل اتکا برای مسلحین در عمق غوطه شرقی نام برد که آنهم با وضعیت فعلی در معرض خطر است.

در حال حاضر عملیات در دو محور اصلی برای بیرون کردن مسلحین از حزرما و نشابیه در حال پیگیری میباشد .
یک محور از سوی انبار مهمات(کتیبه دفاع جوی) به سمت حزرما و دیگری از سمت حوش الزریقیه به سوی حوش الصالحیه .
همچنین نیروها از جنوب تل فرزات برای برهم زدن تمرکز مسلحین به آنها فشار وارد میکنند .
لازم به ذکر است ارتش سوریه پس از تلاش های ناموفق جهت آزادی حزرما تصمیم گرفت تا با پیشروی  به سمت حوش صالحیه راه تدارکات مسلحین را قطع کند؛ بنابراین دیروز و امروز پیشرویهایی در حوش الزریقیه صورت گرفت و تا این لحظه حوش الزریقیه در اختیار ارتش سوریه است.