سلام دوستان
خوب هستید ؟ من یه بار گفتم سرعت اتفاقات منطقه اونقدر زیاده که نمیشه برا هرقضیه مثل قبل تحلیل نوشت ، خودمونم موندیم که چطور به اخبار برسیم

اول سوریه ؛ زهران علوش ؛؛خلیفه ی خودخوانده ی غوطه به گفته خودش؛؛ که ساخته دست بندر بود و از عربستان پول میگیره ،با سفرهای گاه و بی گاه اش به ترکیه و هماهنگیش با قطر ، خودش پرونده خودش رو خراب کرد ،گروه تروریستی اتحاد اسلامی جناد شام بعد اینکه مردم غوطه رو وادار کردن که علیه زهران علوش راهپیمایی کنن و اعتراض کنن ، تو اقدام بعدی بعضی فرماندهان جیش الاسلام ؛ابومحمد الفاتح؛ رو فرمانده جیش الاسلام کردن .
حالا باس منتظر برگشت علوش بود .
بنظر من جیش الاسلام به دوگروه موافق علوش و مخالف علوش تبدیل بشه .
اما درمورد اینکه اینا اختلافشون به کشتن کشتن بکشه ،باید منتظر بود و دید .
نکته ی بعدی ارسال نیرو از ایران و عراق و فاطمیون و حزب الله هس ، من کاری ندارم کدوم طرف چقدر فرستاده نیرو .من حرفم اینه نیرویی در حدود سی وپنج تا چهل هرار نفر نیاز هست ؛؛با فرماندهی ایرانی؛؛ تا اول دمشق رو آزاد کنه ؛؛
البته با این اختلاف زهران علوش یکم تاخیر میفته عاما هدف اول دمشق؛؛ بعد درعا و بعد ادلب ؛؛ طرح آقا یوسف ما بهترین طرح بود که عده ی زیادی الان پی بردن به غنی بودن اون نوشته؛؛ ن
کته ی سوم درمورد پیشروی داعش تو شمال حلب هس ، بنظر من این اتفاق و کشیدن نیروهای ارتش سوریه از شهرهای ادلب تحلیل قبلی منو تصدیق میکنه هرچند تو اون تحلیل هم عده ایی مسخره کردن حرفهامون رو اما دو روزه که حرفهای هفته قبل ما اتفاق میفته .
حالا خوبه این جنگ داعش و النصره تو شمال سوریه یا نه ؟؟ البته که خوبه بخصوص اگه داعش بتونه به باب سلامه برسه ، چون هدف چندم داعش  حمله به خود ترکیه هس البته بازم میگم هدف چندمش هس .

نکته ی چهارم اینکه انگار دولتمردان ایرانی هم درمورد سوریه یه تلنگری از حاج قاسم خوردن و فهمیدن که سپاه قدس راس میگه و؛؛خیلی حرف این وسط هس؛؛ سفر ظریف به روسیه و حرف لاوروف درمورد اینکه به زودی اس سیصد میدن و ...... گویای خیلی چیزها در آینده هس .

دوم یمن ؛ دیروز انصارالله برا اولین بار با زلزال مرکز مخابرات نظامی ظهران رو زد ، زود العسیری اومد گفت انصارالله علاوه بر زلزال گراد هم داره من میگم انصارالله اسکاد با برد ۳۰۰کیومتر هم داره ، حالا ببینید کی گفتم
:D
فاتح ۱۱۰ هم داره :D اگه حملات عربستان ادامه پیدا کنه و مذاکرات نتیجه نده ، احتمالا به زودی شلیک خواهند کرد .
مذاکرات تو عمان ادامه داره و احتمالا این مذاکرات بدون پیش شرط برای انصارالله برا ادامه به ژنو کشیده بشه . خلاصه شروط مذاکره میتونه ۱.عقب نشینی انصارالله از عدن ۲. عدم پیشروی در حضرموت ۳.سپردن پایگاهها به ارتش و خروج از شهرها ۴.انتخاب هرکسی که انصارالله میگه به ریاست جمهوری ۵. بازسازی تمام آسیب دیدگی ها ۶. پرداخت غرامت به کشته شدگان ۷. پذیرش انصارالله بعنوان بزرگترین نیروی نظامی یمن ٨. لغو قطعنامه شورای امنیت درمورد فرماندهان و خود انصارالله ۹. قرارداد های جدید تجاری و قبولاندن یمن بعنوان یکی از کشورهای عربی عضو خلیج فارس ،باشه؛؛
البته خودم این شروط رو قبول ندارم ولی این شروط رو یه کنار مغزتون نگه دارید؛؛  . اگه خبر جدیدی از مذاکرات به گوشم رسید حتما میگم.

سوم عراق ؛ تو این مدت جنگ شهادت افراده زیادی رو دیدم اما شهادت یکی از نیروهای حشدالشعبی عراق خیلی ناراحتم کرد ، اونم فک کنم زمان شهادتش مال دیروزه ، تو جلسه ی عشایر فلوجه برا بیعت دوباره با البغدادی جلو مدعوین یدونه اسیر حشدالشعبی رو قربانی میکنن ، تف به ذات انسانهای پلید ، واقعا ناراحتم کرد این مسئله .
دوستان عملیات ارمادی اطرافش داره تموم میشه انشالله عملیات اصلی حشدالشعبی به زودی شروع خواهد شد ، اونطور که من شنیدم داعش فرماندهانشون کشیدن سمت موصل .
نکته ی بعد درمورد عراق اینکه منابع محلی میگن داعش از اطراف بیجی بخاطر تلفات کشیده عقب . احتمالا میشه این موضوع رو با ورود نیروهای ویژه ایرانی ؛؛صابرین؛؛ به بیجی مطابقت داد اما خودم تایید نمیکنم .

چهارم عربستان ؛ اصلا دارم کیف میکنم به ولخرجی و غصب قدرت توسط ممد بن سلمان ، صد میلیارد دلار تو این چهار ماه از ذخیره ارزی عربستان خرج کرده ، فقط از یکی از حسابهای خاندان ، آرمیکو روهم داره از پول خالی میکنه ، بزودی گارد ملی رو هم تو وزارت دفاع منحل میکنه . دیگه فردای مرگ باباش خنده دار میشه .
خلاصه آل سعود تو شیب فروپاشی افتاده شدید . منکه نظرم اینه . حرفهایی از اعتیاد و شرب خمر محمد بن سلمان تو جلسات به بیرون درز کرده که خاندان آل سعود دارن یواش یواش میفهمن که کشور رو دادن دست کدوم نفهمی .

دوستان تحلیل رو یکم سریع نوشتم
ممکنه یکم اشتباه توش باشه
بزرگوارید ، خسته نباشید

/Moj Gan Jan

******

تحولات جهان اسلام مسئولیتی در قبال یادداشتهای کاربران ندارد . ارسال یادداشت برای عموم آزاد است