مسئولین محلی در استان فاریاب در شمال افغانستان از کشف یک گور دسته جمعی در ناحیه نهم شهر میمنه مرکز این استان خبر داده اند .
میر امان الله ظافر معاون امنیتی فرمانده پلیس فاریاب به رسانه ها گفته است :بر اساس گزارش ابتدایی  ساکنین محل  و کاوش پلیس ، یک گور دسته جمعی در منطقه "چغاتک " در ناحیه نهم شهر میمنه کشف شده است .
منبع می افزاید : چندین جسد تخریب شده که داخل گونی انداخته شده اند ، از محل پیدا شده است . وی می گوید : بررسی های اولیه نشان می دهد که این اجساد قبلا در جای دیگر مدفون بوده و به تازگی بعد از جابجایی داخل گونی به محل مذکور انتقال یافته اند .
بدلیل جابجایی استخوانهای پوسیده داخل گونی ها شناسایی رقم دقیق اجساد بسیار مشکل می باشد . اما پوسیدگی اجساد نشان می دهد که این افراد در دهه های پیشین به قتل رسیده اند .
منابع محلی فاریاب می گویند تمامی اجساد در 7 گونی جابجا شده بودند و برخی از استخوانها برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی در کابل انتقال یافته است .
جنگهای 4 دهه اخیر در افغانستان تلفات زیادی از مردم این کشور برجای گذاشته است . با اینکه رقم دقیقی از کشته شدگان موجود نیست ، ولی آمار تخمینی نشان می دهد که نزدیک به 2 میلیون تن از سال 1357 خورشیدی بدینسو در افغانستان کشته شده اند که اکثریت کشته شدگان افراد بی دفاع و غیر نظامی بوده اند .
در سال 1390 نیز یک گور دسته جمعی در نزدیکی مزار شریف ، در جریان کار ساختمانی پیدا شد که 22 تن در آن مدفون بودند . مشخصات گور دسته جمعی در مزار شریف نشان می داد که قربانیان همه افراد عادی جامعه بوده اند که دستهایشان بسته و به رگبار بسته شده بوده اند .