دو شهرک فوعه و کفریا در 10 کیلومتری شمال ادلب، از 28 مارس 2015 و پس از سقوط شهر ادلب به محاصره کامل تروریست ها درآمدند و از آن زمان به صورت روزانه هدف حمله خمپاره ای تروریست ها قرار می گیرند.شهرک شیعه نشین فوعه 35 هزار و شهرک کفریا بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.

شهرک ها و روستاهای بنش، طعوم، تفتناز و معره مصرین اصلی ترین محل حضور تروریست هایی هستند که به صورت روزانه دو شهرک شیعه نشین و محاصره شده فوعه و کفریا را از آنجا هدف قرار می دهند.

شماره ها برای کمک بروی تصویر مشخص میباشد

بیانیه انجمن "انماء" پیرامون قضیه فوعه و کفریا

بسم الله الرحمن الرحیم

بلَىٰ منْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَلَهُ أَجْرُهُ عِنْدَرَبِّهِ ﴿١١٢ البقرة

ـ معرفی

اهالی فوعه وکفریا مردمانی از تبار جوانمردی، شجاعت و کرامت هستند که نبردی ناخواسته بر آنان تحمیل شده است؛ پس  هر آن چه در کف داشتند از جان و مال در دفاع از سرزمین و شرفشان ارزانی داشتند.

ـ محاصره

بیش از یک سال و اندی است جمعیتی افزون بر چهل هزار نفر از اهالی این دو شهرک در حومه ادلب در شمال سوریه از طرف گروه های جبهه النصره ، شاخه القاعده در سوریه در محاصره همه جانبه هستند.

ـ وضعیت زندگی و معیشتی

این گروه تروریستی تنها به محاصره این دو شهرک اکتفا نکرده، بلکه با نقض آتش بس ، اهالی و زیرساخت های حیاتی آن از جمله منابع تأمین آب، بیمارستان ها، مدارس، و... را هر روز مورد حمله قرار می دهد .از نظر امکانات معیشتی این دو شهرک فاقد مایحتاج اولیه زندگی است، نه آبی و نه داروئی و نه حتی حداقل قوت و غذایی برای ادامه حیات. بیماری ها شدت گرفته و بحرانی انسانی به معنای واقعی کلمه در حال وقوع است.

مطالبات اهالی فوعه و کفریا

1ـ از سازمان هلال احمر سوریه خواستاریم با هماهنگی با همه اطراف آتش بس، هر چه سریعتر و تا قبل از عید فطر نسبت به ارسال موادغذایی به فوعه و کفریا اقدام نمایند.

2ـ از همه سازمان های بین المللی مرتبط با حقوق بشر می خواهیم با درخواست شکستن محاصره، از حقوق اهالی این دو شهرک دفاع نمایند.

3ـ از نهادها و مؤسسات مرتبط می خواهیم به منظور برقراری آتش بس و جلوگیری از نقض آن از طرف گروه های تروریستی نهایت تلاش خود را مبذول دارند.

4ـ پاسخ فوری و مستقیم به هرگونه بمباران فوعه و کفریا که روزانه موجب شهادت عده ای از اهالی این دو شهرک می شود، بدون اینکه هیچ گونه پاسخ مناسبی دریافت کنند.

٥- از نیروهای مقاومت می خواهیم در سریع ترین زمان ممکن برای شکستن محاصره فوعه و کفریا اقدام نمایند و اهالی آن را به حال خود رها نکنند.

٦- از تمام مسئولان به ویژه در پایگاه حمیمیم خواستاریم امکان انتقال کمک های سازمان های بین المللی را از طریق هوائی فراهم آورند.

7- اهالی این دوشهرک به کمک های پزشکی، غذائی ، سوخت و... نیاز مبرم دارند.

و در خاتمه به عنوان اقدامی انسانی در جهت تحریک وجدان بشری، این انجمن در صدد است با جمع آوری زکات فطره و کمک های خواهران و برادران دینی ، اقدام به ارسال آن به فوعه و کفریا نماید؛ باشد که بتوانیم بر چهره یتیمی لبخند بیافرینیم و تا حدودی از درد پدری که شرمسار اهل و عیال خود است، بکاهیم.

والله ولی التوفیق.

انجمن انماءفی ٢٥/٦/٢٠١٦