به تازه گی Netflix در راستای سیاستهای تحریف و سیاه نمایی واقعیت سوریه ، اقدام به انتشار مستندی با نام "White Helmets" کرده است .

نت فلیکس یک شرکت شناخته شده ی سرگرمی چند ملیتی آمریکاییست که در حوزه مدیا فعالیت دارد .نت فلیکس برای ساخت این مستند از Orlando von Einsiedel و Joanna Natasegara کارگردان و تهیه کننده ای که در گذشته نامزد دریافت جایز اسکار شده اند استفاده کرده است .

بی شک مردم سوریه در هریک از طرفین ماجرا به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی و یا مذهبی متحمل رنجهای فراوانی شده اند و این رنج ها همچنان ادامه دارد ؛ اما آنچه که غیرقابل پذیرش است ؛ استفاده ی ابزاری از این رنجها در جهت بهره بری و بهره کشی سیاسی است .

وایت هلمتس یا همان کلاه سفیدها گروهی به ظاهر مردمی میباشد که با نام دفاع مدنی سوریه از سال 2013 فعال است و اهداف خود را کمک به غیرنظامیان اعلام کرده است ؛ اما واقعیات موجود چیز دیگری را بیان میکند .

این گروه خود را گروهی بیطرف و "غیر دولتی" معرفی میکند در حالی که توسط غیر سوریها تشکیل شده است .

جیمز لمژریر با سابقه ی 20 سال کار در کشورهای آسیب پذیر به عنوان عضوی از هیات سازمان ملل متحد ، مشاور شرکتهای خصوصی و دفتر خارجه و رفاه انگلیس و بعنوان افسر سابق ارتش بریتانیا پشت تیم تشکیل دهنده ی کلاه سفید ها قرار دارد .

(دفتر خارجه و رفاه انگلیس مسئول حفاظت و ارتقای منافع انگلیس در سراسر جهان است)

اگر واقعا این گروه یگ گروه مردم نهاد (NGO) است پس چرا توسط یک مشاور خارجه انگلیسی و فردی با سابقه نظامی ایجاد شده است و درست توسط  کسانی پشتیبانی میشود که از تروریستهای فعال در سوریه حمایت لجستیکی و معنوی میکنند ...

آمریکا تا کنون 23 میلیون دلار به کلاه سفیدها کمک مالی کرده است ! این در حالی هست که بر طبق ادعای این گروه ، کلاه سفیدها گروهی مستقل هستند که از هیچ سازمان دولتی پول قبول نمیکنند ..!

چرا کلاه سفیدها علیرغم ادعای بیطرفی فقط در مناطق تحت تسلط تروریستها حضور دارند و حاضر به فعالیت در مناطق دیگر نیستند ؟؟

چرا کلاه سفیدها همواره به دنبال اجرای برنامه منطقه پرواز ممنوع ناتو در سوریه هستند ؟

برنامه ای که شاهد عواقب وخیم آن در لیبی بودیم .. برنامه ای که توسط شخصی مانند کلینتون مورد  تایید است ...

از سوی دیگر شواهد مصور بسیار زیاد دیگری از پیوند و وابستگی کلاه سفید ها با تروریستهای جبهه النصره وجود دارد .

تصاویر و فیلمهایی از مسلح بودن وایت هلمت ها تا حضور آنها در بین تروریستها و کمک به آنها و ...

معروف ترین آن مربوط به محمود رسلان عکاس عکس جنجالی کودک سوری عمران دقنیش است؛ همان فردی که با قاتلان کودک 12 ساله سوریی (به گفته برخی فلسطینی) عکس سلفی دارد و به کمک کلاه سفید از عمران دقنیش عکسبرداری کرد ...

پاک کردن گند کاریهای جبهه النصره پس از اعدامهای میدانی مردم سوریه ...

سر دادن شعارهای پیروزی دوشادوش جبهه النصره ...

اشاره مستقیم یکی از کلاه سفید ها مبنی بر بی احترامی به کشته های ارتش و انداختن آنها در سطل آشغال ..

بنابراین ما با گروهی روبرو هستیم که ؛

بنیان گذاران آن سوری نیستند

مستقل و مردم نهاد نیستند

بیطرف نیستند ...

مسلح اند و نشانه هایی از فرقه گرایی در آنها دیده میشود ...

مطمئنا با چنین شرایطی صحت عملکرد این گروه کاملا زیر سوال است ، گروهی که حالا با تلاش شبکه هایی مانند نت فلیکس زمزمه های برگزیدن آنها بعنوان یکی از نامزدهای دریافت "جایزه صلح  نوبل" ! به گوش میرسد ..


james le mesurier جیمز لمژریر ؛ بنیانگذار کلاه سفیدها (White Helmets)


ماجرای عمران دقنیش