در هفته جاری پس از اعلام آغاز عملیات با نام "فجر جدید" توسط نیروهای عراقی با هدف پاکسازی خط مرزی عراق-سوریه در حدفاصل گذرگاه مرزی الولید تا القائم ؛ در ابتدا کنترل کامل گذرگاه الولید در اختیار نیروهای عراقی قرار گرفت؛ اما پیشرویهای اصلی در آنسوی مرز و در صحرای سوریه صورت گرفت.

نیروهای مقاومت با حرکت از سمت جنوب و مناطقی از مرز که به تازگی به نیروهای عراقی رسیده بودند؛ خود را به سد الوعر و مناطق بالادستی آن تا حومه جنوبی حمیمه و نزدیکی T2 رساندند .

از سمت دیگر نیروها از جهت جاده T3 به T2 پیشروی کردند و با آزادسازی بئر ضلیعیات و مناطق اطراف آن بر حمیمه اشراف پیدا کردند.

با این روش از پیشرویها مناطق میانی این دو پیکان هجوم عملا از دواعش خالی شده و با پاکسازی کامل امن خواهد شد.

اکنون با آزادسازی قریب الوقوع حمیمه و با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه، T2 در دسترس خواهد بود.

در پیشرویهای صورت گرفته از سوی جنوب تا حمیمه ذکر این نکته لازم است که دواعش عملا مقاومتی نداشته و مناطق با کمترین درگیریها به دست نیروهای مقاومت آزاد شد . مناطق ذکر شده در گذشته بعلت عملیات نیروهای تحت فرمان اردن و آمریکا و رصد پرنده های ائتلاف از دواعش خالی شده و اصولا جای مانور خاصی ندارد .

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/fbee/zl585anh527cauvzg.jpg

نقشه آنلاین : https://www.google.com/maps/d/u/1/viewer?mid=1M-_ymjR9xwOK7KMikOcUFSAE1ac&hl=en&ll=34.46631862304658%2C39.23723302604981&z=9