همانطور که پیش بینی میشد با افزایش نبردهای خونین درون گروهی بین جیش الاسلام از یک سو و جیش الفسطاط (از جمله جبهه النصره و فیلق الرحمن) از سوی دیگر و فشار ارتش سوریه از طرف دیگر ؛ مسلحین رو وادار به عقب نشینی از مناطق مهم قطاع جنوبی کرد .
از شب گذشته روند تخلیه ی مسلحین در این منطقه آغاز شد و در روز بعد تقریبا تمام مسلحین از مناطق جنوبی عقب نشینی کردند و ارتش سوریه موفق شد با درگیریهای به نسبت متوسط روستاهای مهم دیرالعصافیر و زبدین ، بزینه و مزارع اطراف آنها را آزاد کند .
در حال حاضر عمده درگیری در این منطقه در حرستا القنطره و مزارع آن در جریان هست.

با توجه به وضعیت بد و متشنج مسلحین در غوطه ی شرقی دمشق ، الان یکی از طلایی ترین فرصت ها برای ارتش سوریه جهت بازپسگیری مناطق مهم در غوطه شرقی هست که با مقداری سیاست و انتخاب زمان مناسب میتونه دستاوردهای بیشتری رو نصیب ارتش کنه .

توجه داشته باشید
این مناطق یعنی روستاها و مزارع قطاع جنوبی از اهمیت بالایی برای گرفتن دست برتر در غوطه شرقی برخوردار هست و به همراه منطقه ملیحه به نوعی دروازه ی ورود به پایتخت محسوب میشند .
جا داره یادی بکنیم از بچه های مخلص فاطمیون مخصوصا شهید فاتح عزیز و برادران عراقی که در این محور و در ملیحه راه رو بر مسلحین بستند و این روستا رو آزاد کردند .. بعد آزادی ملیحه بود که این مناطق (قطاع جنوبی) به حالتی خنثی تبدیل شد و به نوعی زهر مسلحین گرفته شد .
پیروزی های اخیر ادامه ی فداکاریهای رزمندگان در ملیحه هست ، زحماتی که هیچ وقت فراموش نمیشوند .

نقشه با کیفیت : http://www.mediafire.com/convkey/cf79/9jw63cmzvhkfpjhzg.jpg