درگیری اخیر قایق‌های ایرانی با کشتی‌ و هلکوپتر آمریکایی را بسیاری از خبرگزاری‌ها و تلویزیون‌ها گزارش کردند، به یاد دارید؟
روایت این بود که آهای چه نشسته‌اید که ایرانی‌ها درحال تحریک ارتش آمریکا هستند، سلاح‌هایشان را به سمت کشتی‌های مظلوم آمریکایی نشانه رفته‌اند، برجام آنها را گستاخ کرده، دولت آمریکا بی‌عرضه‌ست که جواب این پاسدارهای گستاخ و متجاوز را نمی‌دهد و قس علی هذا..
روایت از رویترز شروع شد که این روزها فعال‌ترین رسانه در تولید ایران‌هراسیست. بی‌بی‌سی هم بلافاصله خبر را به فارسی ترجمه کرد و چندتا هم روش اضافه کرد و بعدهم کار به بقیه سایتها کشید با تحلیل‌های فراوان در باب خطر ایران و تحریکات سپاه و چه‌باید‌کردها...
این ویدیوی درگیریست. سرباز آمریکایی می گوید قایق‌های ایرانی در آب‌های خودشان هستند. این آب‌هایی که می‌بینید آبهای ماست. این «صاحبان جهان» البته همه جا خودشان را حاکم مطلق می‌دانند و به وضوح از جرأت یک قایق کوچک در دفاع از آب‌های سرزمینش در برابر ناوشکن‌های غول‌پیکر و سلاح‌های فوق‌پیشرفته خود متعجب، و طبعا در حال تمسخرند. جاییش میگه «بترکونیمشون برن بهشت جهادی‌ها». حرف‌های رکیکی که می‌زنند البته سانسور شده‌اند.
شما چطور فکر می‌کنید؟ دنیا مال آن‌هاست؟ کدام طرف «غیر حرفه‌ای» و «تحریک‌آمیز» رفتار می‌کند؟
وقتی اخبار ایران را می‌خوانید به این چیزها هم فکر کنید. برنامه‌سازان و نویسندگان و مجریان بی‌بی‌سی و بقیه بنگاه‌ها و سایتها‌ی خبری فارسی از رادیو‌فردا تا ایران‌وایر و توانا هم به قول کرباسچی یادشان باشد ایرانی هستند. شرافت داشته باشید!
.
نوشته شده توسط»Mohammadreza Tayfeh