یک روزنامه لبنانی نوشت: برگزاری اجلاس یمن در ژنو نشان داد که سعودی ها می توانند هر جنایتی مانند تجاوز نظامی و قتل عام کودکان و زنان ، کارشکنی های سیاسی و فسادی را مرتکب شوند اما قادر به خلق پیروزی نیستند و شکست، تنها سرنوشت حتمی برای آنها است.
.
روزنامه لبنانی الاخبارافزود: برگزاری گفت وگوهای یمنی با هر نتیجه ای به ویژه حضورهیات انصارالله در ژنو بعد از شکست تجاوز نظامی خفت بارعلیه یمن که یک ناکامی سیاسی را هم در کارنامه حاکمان جدید آل سعود ثبت کرد، سعودی ها را پریشان حال کرده تا جاییکه قوانین و عرف دیپلماتیک را زیر پاگذاشته و به سازمان ملل متحد و دبیرکل آن اهانت کردند.

سعودی ها همه ارزش های انسانی و قوانین و عرف بین الملل را زیر پا گذاشتند و حتی با حیثیت سازمان ملل متحد بازی و به دبیرکل این سازمان بین المللی اهانت کردند.

این روزنامه لبنانی افزود: این دیپلمات کره ای که مرحله دوم ریاستش در سازمان ملل یک سال و چند ماه بعد پایان می یابد با رفتاری از سوی سعودی ها مواجه شد که گویا یک رییس با کارمندش برخورد می کند.

الاخبار افزود: کار بجایی رسید که جیبوتی تحت قیومیت فرانسه هم با فشارهای آل سعود ارزشی برای جایگاه دبیرکل سازمان قائل نشد و به همراه سودان و مصر تلاش کردند مانع رسیدن هیات احزاب یمنی به ژنو شوند تا اجلاس فقط با حضور هیات اعزامی از ریاض برگزار شود.

الاخبار نوشت : سعودی ها که تلاش داشتند ، تعیین کنند چه کسانی در اجلاس ژنو ویژه یمن شرکت کنند، اما بعداز ناکامی در این امر، در اهانتی آشکار به سازمان ملل و شاید با حمایت برخی کشورهای غربی به همپیمانان وغیرهمپیمانان خود فشار وارد کردند تا با این سازمان و دبیرکل آن همکاری نکنند.

سازمان ملل متحد حتی برای انتقال هیات اعزامی از یمن یک فروند هواپیمای اختصاصی به صنعا فرستاد که نتیجه آن خشم و عصبانیت بیشتر سعودی ها بود زیرا به بازنده اصلی میدان جنگ و سیاست در بحران یمن تبدیل شدند.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: با همه دسیسه ها و کارشکنی های سعودی ها و اهانت های آنها به سازمان ملل متحد، هیات 19 نفری اعزامی از یمن در پایان یک سفر 50 ساعته وارد ژنو شد تا از حق ملت یمن تا جاییکه می تواند دفاع کند.