پس از عملیات پاکسازی کلی رمادی، نیروهای ارتش متوجه روستاهای استراتژیک شرق رمادی شدن تا پروژه پاکسازی داعش از این منطقه رو کلید بزنن.

بدون تعارف یکی از سخت ترین عملیات های ارتش در این مناطق انجام شده و در حال انجامه.

بافت منطقه، خطوط امداد رسانی داعش، اهمیت این منطقه برای داعش و عامل مهمی همچون مرکزیت بین سه شهر مهم رمادی، فلوجه و حبانیه باعث شده که داعش از این منطقه کوتاه نیاد.

اما روند 6 تا 8 ماهه اخیر هرچند کند بوده اما به نفع ارتش رقم خورده.در این مدت علاوه بر بازپسگیری رمادی، بیش از نصف روستاهای شرق رمادی پاکسازی شدن.

خبرهایی هم میرسه که ان شاءالله این چهار پنج روستای باقیمونده که به منطقه "جزیره الخالدیه" معروفن هم به زودی آزاد خواهند شد.

مشکلی که ارتش در این منطقه خیلی باهاش دست و پنجه نرم میکنه اینه که دواعش از بیابان های شمال بزرگراه میتونن وارد جزیره خالدیه بشن و تلاش هایی که برای موضع گرفتن نیروها روی بزرگراه صورت گرفته، هیچ وقت به سیطره دائمی منجر نشده..

پی نوشت: البته همیشه اینطوره که قبل از عملیات، در محورهای دیگه شایعه درست میکنن و عملیات های کوچک انجام میدن تا تمرکز داعش به هم بخوره ولی بلاخره باید این منطقه پاکسازی بشه. (ممکنه این پوششی برای عملیات کبیسه در شرق رمادی باشه)