یک هفته ای هست نبردهای سنگین در تعدادی از روستاهای ریف غربی حسکه مشخصا منطقه راس العین(سری کانیه) بین داعش از یک طرف و ائتلاف کردها و مزدوران موسوم به ارتش آزاد که طی اتاق عملیات برکان فرات با هم متحد شدند از طرف دیگه ادامه داره.

کردستان سوریه(روژ آوا) شامل سه کانتون میشه، کانتون جزیره،کوبانی و عفرین.

راس العین یا سری کانیه در غرب کانتون جزیره قرار گرفته، داعش که شهر تل ابیض(کری سبی) رو در اشغال داره ارتباط بین کانتون جزیره و کوبانی رو قطع کرده.

طی یک سال گذشته به دلیل اقلیم بیابانی حد فاصل استان های رقه و حسکه داعش خیلی زود بر مناطق وسیعی از این بیایان ها مسلط شد و از سمت تل ابیض و سلوک و همچنین جبل عبدالعزیز حملاتش رو به غرب حسکه از جمله راس العین و تل تمر تشدید کرد.

بعد از شکست داعش در حمله به کوبانی نیروهای کرد هم در تلاش هستن با پیشروی از کوبانی و راس العین به سمت تل ابیض و تصرف این شهر ارتباط کانتون های جزیره و کوبانی رو دوباره برقرار کنند.در حال حاضر درگیری در روستاهای تل خنزیر، راویه،دهما،مبروکه و ابوشاخات بین کردها و داعش در جریان هست و کردها با اینکه پیشروی هایی داشتند هنوز نتونستن مواضع خودشون رو تثبیت کنند و داعش هم با گسیل نیرو از رقه و تحکیم مواضعش در رجعان و عدوانیه علیرغم حملات هوایی مستمر و پرحجم ائتلاف غربی-عربی هنوز در این روستاها حضور داره و مقاومت شدیدی میکنه.