محورهای عملیات احتمالی برای شکست محاصره شهرهای الزهرا و نبل & آخرین عکس های هوایی از روستاهایی که برای این عملیات باید تسخیر بشن:

با توجه به عملیات امروز میشه گفت که دو محور برای شکست محاصره احتمالا باز خواهند شد»

1: محور معرسه الخان:

باز کردن این محور با توجه به وسعت کم این روستا آسانتر ولی طبیعتا نگه داری اون زیر پاتک های گازانبری مسلحین سخت تر خواهد بود.

2: محور رتیان-بیانون:

این محور با توجه به اینکه هر دوی این روستاها به تنهایی بزرگتر از معرسه الخان هستن، سخت تر خواهد بود اما در صورت فتح، توان دفاعی بیشتری خواهند داشت.

البته باید این نکته رو ذکر کرد با توجه به همسایگی منطقه صنعتی الزهرا (که در دست نیروهای مقاومته) و بیانون، احتمالا شاهد هجوم دو طرفه در صورت عملیات روی محور بیانون خواهیم بود..

از طرف دیگه، در صورت انتخاب محور 1، علیرغم اینکه محاصره با فتح معرسه الخان شکسته خواهد شد ولی عاقلانه اینه که فرماندهان به واسطه فتح رتیان، به فکر گسترش سرپل باشن..

نکته دیگه اینه که هنوز شواهد خاصی از عزم جدی فرماندهان برای شکست محاصره و برش مسیر حلب-اعزاز نداریم و ممکنه حمله های امروز به معرسه الخان، رتیان و بیانون برای محک زدن خطوط دفاعی تروریست ها برای عملیاتهای بعدی باشه؛ پس در نظر داشته باشید که محاصره بلاخره شکسته خواهد شد ولی ممکنه طی چند روز یا چند هفته آینده نباشه!

ما در عملیات قبلی برای پیشروی در منطقه مزارع و روستای ملاح اونقدر تجربه کسب کردیم که دیگه عجله ای برای عملیات نداشته باشیم، مخصوصا الان که مسلحین شاخک هاشون تیز شده..

حتی برای من دست زدن فرماندهان به یه حرکت استراتژیک و غافلگیرانه در حمله به منطقه ای مثل مخیم حندرات یا حتی ملاح (جایی که الان مسلحین انتظار عملیات رو ندارن) یا حتی حرکت نهایی سهیل ببر در خلاص کردن کار مناطق غرب کویرس میتونه، تحسین بر انگیز تر باشه.

لازم به ذکره با اینکه دو طرف روی زمین فعلا ساکت شدن، آتش باری سنگین توپخونه ها و بمباران هوایی هوایپماها به شدت ادامه داره.