ماجرای فرودگاه عدن در سایت یمن سکای چنین آمده : چند روز قبل، صالح العمیری فرمانده امن فرودگاه عدن به بهانه حقوق نیروهایش، مانع فرود هواپیمای هادی در فرودگاه عدن شده بود.

سپس هادی، العمیری را عزل کرد ولی وی حاضر نبود پست خود را ترک کند.

شنبه هادی با اماراتی ها تماس گرفته و می خواهد فرمانده نافرمان را از فرودگاه خارج کنند و مسئولیت عواقب ناشی از بقای العمیری در فرودگاه را به عهده امارات می گذارد.

با دستور هادی، یک تیپ گارد حمایت رئیس، فرودگاه را محاصره می کند. سپس امارات یک هلی کوپتر به فرودگاه ارسال کرد و العمیری را به مقر نیروهای خود در البریقه منتقل نمود.

در همین رابطه، ائتلاف مقاومت جنوبی با ارسال نامه ای خطاب به محمد بن زاید ولیعهد امارات از وی خواستند تا جلوی دخالت افسران اماراتی در امور داخلی عدن را بگیرد.

با توجه به آشکار شدن اختلافات عمیق هادی با امارات، این احتمال می رود که امارات برای فشار به هادی، نیروهای خود را از محور المخاء خارج نماید.

اکنون، سفر چندی پیش هادی به قطر و درخواست سپرده یک میلیارد دلاری برای بانک مرکزی عدن، قابل تفسیر است. گزارشی نیز درخصوص رفتار امارات در یمن، چند روز پیش در یکی از سایتها منتشر شد .

در ادامه بحران فرودگاه عدن، ناصر پسر هادی عازم امارات شده و جلسه امنیتی اضطراری به دعوت هادی در قصر المعاشیق برگزار شده ولی عیدروس الزبیدی و شلال شائع در این جلسه حاضر نشده اند که گفته شده به درخواست امارات، از حضور در جلسه خودداری کردند.

گزارش کاملتری از اختلافات هادی و امارات و موضوع فرودگاه عدن در سایت عدن پست نیز آمده است.

از این رو احتمال درگیری میان نیروهای وابسته به امارات و نیروهای وابسته به هادی در عدن وجود دارد.

پیربداغی