خبرهای ضد و نقیضی که حاکی از ورود یا پاکسازی شهر رطبه هستن، قابل تایید نیستن.

هرچند با ورود نیروها به روستای الالمانیة در شرق رطبه، کم کم باید شاهد بالاگرفتن درگیریها در مناطق نزدیک به رطبه باشیم.طبق معمول با توجه به اینکه ارتش عملیات رو اجرا میکنه عکسها به سختی به بیرون درز میکنن.

هنوز داعش خبری مبنی بر استفاده از انتحاری در این محور منتشر نکرده که این خود جای تامل و تعجب داره و یکی از شواهد برای عدم تایید ورود نیروهای ارتش به رطبه هست.

البته در این میان ارتش به کمک بالگرد به مردم رطبه اطلاع داده که عملیات در آینده نزدیک به رطبه منتهی خواهد شد و بهتره که برای مدتی از شهر خارج شن.رطبه به عنوان مهمترین شهر محور جنوبی ترانزیتی داعش بین استانهای حمص-دمشق و الانبار قرار داره.

نقش این محور به دلایل زیادی همچون: بیابانهای فاقد پوشش نسبت به محور شمالی (رقه-موصل) و ( قائم- ابوکمال-دیرالزور-رقه) ؛ سقوط شهرهای مهم داعش در این محور (رمادی-هیت-قریتین-تدمر) و سقوط پاسگاه مرزی الولید به دست مسلحین ؛ بسیار کمرنگ شده و سقوط رطبه، عملا این محور داعش رو از کار خواهد انداخت.

هرچند هنوز خبری رسمی اعلام نشده اما ان شاءالله عملیات پس زدن داعش بین حدیثه تا البوکمال میتونه بسیاری از نیروهای داعش رو درگیر خودش کنه تا حداقل قسمتی از فشارها از روی دیرالزور برداشته شه.