چند روز قبل نیروهای آل خلیفه سه نفر از مخالفین را که در حال فرار از بحرین به سمت ایران بودند را در نزدیکی بندر سلمان در شرق منامه به شهادت رساندند.
معروف ترین آنها رضا الغسره 29 ساله بود. که چند هفته قبل به همراه 9 نفر دیگر از شیعیان بحرینی از زندان جو فرار کرده بودند. او به خاطر مبارزه با نظام آل خلیفه به حبس ابد و 97 سال زندان محکوم شده بود.
 
آل خلیفه تصاویر درگیری با آنها در دریا را پخش کرد تا اثبات کند آنها در حال درگیری و فرار بودند. اما خیلی زود ورق برگشت و همین تصاویر الهام بخش مردم بحرین شد و با افتخار تصاویر مقاومت آنها و تسلیم نشدنشان را پخش کردند.
نظام #آل_خلیفه امروز میخواهد این سه شهید را به طور اجباری دفن کند، اما اجازه حضور به خانواده های آنان نمی دهد. تشکل #وفاء_الاسلامی طی فراخوانی از مردم می خواهد به سمت گورستان #الحاموز حرکت کنند و علیه این اقدام آل خلیفه اعتراض کنند.

حالا رضا الغسره به نماد مبارزه مسلحانه انقلاب بحرین تبدیل شده و او را "فاتح عهد المواجهة المسلحه" ( آغاز گر دوران مبارزه مسلحانه ) نامیده اند. به همراه او محمود یحیی ( 22 ساله ) و مصطفى یوسف ( 35 ساله )هم به شهادت رسیدند.

در بین خیزش های اخیر غرب آسیا و افریقا انقلاب بحرین، فراگیر ترین، سازمان یافته ترین، و مسالمت آمیز ترین انقلاب بود که با شدیدترین سرکوب و کشتار ( به نسبت جمعیت ) مواجه شد. این در حالی است که دولت های غربی نه تنها حمایت شان را از بحرین قطع نکردند، بلکه بر حمایت های خود در دو سال اخیر افزوده اند و حالا انگلیس با تکمیل پایگاه دریایی خود در بحرین، دوران دخالت های نظامی خارجی خود را مجددا آغاز کرده و علنا حمایت خود را از دولت بحرین اعلام می کند.

به همین دلیل است که آنها بی پروا تر اقدام به سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین شیخ #عیسی_قاسم می کنند و مردم بحرین هم می دانند، دیگر هیچ امیدی به مبارزه مسالمت آمیز نیست و آل خلیفه با حمایت علنی غرب و آل سعود به کمتر از نابودی شیعیان و تغییر ترکیب جمعیتی بحرین رضایت نخواهد داد.
جهاد_رضا