مسلحین به شدت از موفقیت ارتش در زبدین عصبانی هستند ، به همین منظور برای پس گرفتن دوباره شهر (روستا) حمله ای رو با چندین نفر آغاز کردند که بیشتر شبیه انتحاری بود تا عملیات برنامه ریزی شده ..

ارتش هم با مسلحین درگیر میشه و مسلحین رو مجبور به عقب نشینی به خانه های مسکونی در منطقه ی الرقراق در شمال زبدین میکنه ..

البته ارتش به این اکتفا نکرد و به تعقیب مسلحین در مناطق مسکونی ادامه داد تا باقیمانده ی مسلحین رو از الرقراق و به سمت مزارع دیرالعصافیر پاکسازی کنه.

مسلحین هم در پاسخ اقدام به خمپاره پراکنی مواضع ارتش در زبدین کردند که آمار دقیقی از تلفات ارتش نیست ، و گفته میشه تلفاتی وارد نشده ...

 

بعد سقوط زبدین مسلحین شروع به شایعه پراکنی کردند که قسمت اعظم زبدین هنوز در دستان اونهاست ولی این درحالیه که ارتش مناطق خودش رو تثبیت کرده و تخریب چی ها هم در حال خنثی کردن تله های انفجاری و مناطق مین گذاری شده هستند..

مسلحین مدرک خاصی ارائه نمیکنند و فقط میگند که بر مزارع مسلط هستند در صورتی که باید این رو مد نظر داشته باشیم که اصلا ارتش به سمت مزارع ما بین زبدین و دیرالعصافیر پیشروی نکرده و از قبل هم در سیطره مسلحین بود.

 

در هر صورت ارتش بحساب اون چند نفر باقیمانده از مسلحین در شمال زبدین خواهد رسید و از این طرف هم خودش رو آماده میکنه تا ضربه ی نهایی رو بر پیکره ی مسلحین در دیرالعصافیر وارد کنه ..

 

آمار شهدا هم در این عملیات زبدین حدود 10 نفر گزارش شده

ghoote_sharghi2.jpg