پس از اینکه سه روز پیش ارتش سوریه در جبهه شمالی ملیحه موفق شد مزارع شمالی ملیحه رو به طور کامل پاکسازی و کارخانه داروسازی تامیکو و کارخانه لاستیک سازی واقع در شمال ملیحه هم تصرف کنه و کاملا با مسلحین در محور جسرین-کفربطنا-عین ترما همسایه بشه.

از روز گذشته عملیات در محور جنوب شرقی و جنوبی ملیحه از سر گرفته شده.بنا به برخی گزارش ها ارتش سوریه موفق به تصرف مزارع طباخ واقع در جنوب شرق ملیحه به سمت زبدین شده، ادامه درگیری ها از سمت هنگ 81 اشاره در جنوب ملیحه به سمت شرق یعنی مزارع راس العین و از شبعا به سمت گردان موشکی در نزدیکی دیرالعصافیر که در تصرف مسلحین هست امتداد پیدا کرده.

در همین حال مسلحین غوطه هم به دنبال یکپارچگی تیپ و گردان هایی هستن که در غوطه در حال جنگ با ارتش سوریه هستن. بعد از تصرف ملیحه به دست ارتش سوریه مسلحین غوطه بسیار دچار تشتت شدن و دوباره زهران علوش سرکرده جیش الاسلام دست به دامان بقیه گروه های اسلامگرا از جمله ابو محمد فاتح سرکرده گروه اتحاد اسلامی اجناد شام و رهبران احرار شام، فیلق الرحمن و تیپ حبیب مصطفی شده که اینها رو دور خودش جمع کنه و اتحادی تشکیل بده که مانع سقوط غوطه به دست ارتش سوریه بشه.

منبع :  پیج فعال سوریه